شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رونالدو#سوریه#علی دایی#تیم ملی

کیانوش رحمتی در گفت‌وگو با خبر ورزشی:

ناگفته مهم از علی دایی در روزی که آقای گلی جهان را واگذار کرد/ شباهت دایی و رونالدو

گلزن اسبق تیم ملی کشورمان به سوریه گفت: در ادامه مسیرمان متوجه ارزش‌های این سه امتیاز روبروی سوریه می‌شویم.

ناگفته مهم از علی دایی در روزی که آقای گلی جهان را واگذار کرد/ شباهت دایی و رونالدو
خبرورزشی -

پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باعث شد تا شاگردان اسکوچیچ با کسب سه امتیاز این بازی به استقبال دیدار با تیم ملی عراق بروند.

کیانوش رحمتی بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان که سابقه گلزنی به سوریه را هم دارد، در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم ملی مقابل سوریه، بازی با عراق و رکوردشکنی کریستیانو رونالدو و عبور از علی دایی آقای گل پیشین فوتبال جهان حرف زد.

بازی با سوریه و اولین برد در نخستین بازی را چطور ارزیابی کردید؟

قبل از هر چیز باید بگویم این که در اولین بازی توانستیم هر سه امتیاز را کسب کنیم خیلی مهمتر از هر اتفاق دیگری است. حتی اگر ما در این بازی کیفیت بالایی هم به لحاظ تاکتیکی نداشتیم باز هم مهم نیست، بلکه در ادامه این مسیر ارزش این ۳ امتیاز مشخص می شود. به ویژه اینکه تیم‌های عراق و امارات در گام اول مساوی کرده و هر دو، امتیاز را از دست دادند.

این پیروزی چه تاثیری در ادامه مسابقات تیم ملی خواهد داشت؟

قطعاً بازیکنان تیم ملی با این برد انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری می گیرند و خود را برای دیدار بعدی بهتر آماده می‌کنند.

تیم سوریه را در این بازی چطور دیدی؟

سوریه آمده بود که در این بازی مساوی کند. در واقع آمده بودند تا نبازند و هدفشان کسب موقعیت روی ضد حملات و حساب باز کردن روی سرعت بازیکنانی مثل عمر خریبین بود. کاملا مشخص بود که سوری‌ها دوست دارند روی یک ضربه ایستگاهی گل بزنند و بازی را بیشتر ببندند. این تیم با سیستم 1-5-4 به میدان آمده بود و کاملاً در زمین خودش جمع می‌شد تا مانع از کارهای ترکیبی بازیکنان تیم ملی کشورمان شود. در این زمینه هم موفق بودند چون توانستند هر دو وینگر پای مخالف ما را از کار بیندازند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

علیرضا جهانبخش که راست پا است به چپ رفته بود و علی قلی زاده چپ پا به راست آمد و هر دو بالای بالا بازی می کردند اما دفاع بسته تیم سوریه مانع رسیدن بچه ها به دروازه شان شده بود. این شد که در نیمه اول نتوانستیم کار خاصی انجام بدهیم. اما در نیمه دوم و با ارسال پاس های کوتاه و سریع بیشتر بین مدافعان و هافبک‌های سوریه در نهایت توانستیم از عمق دفاع و روی اصل غافلگیری به گل برسیم.

بازی با عراق را چطور پیش بینی می کنید و این برد چقدر در آن دیدار به نفع ما خواهد شد؟

طبیعی است که عراقی ها با از دست دادن دو امتیاز هفته اول مسابقات برای کسب پیروزی به میدان می‌آیند. آنها در آخرین بازیشان مقابل تیم ملی ما شکست خوردند و انگیزه های جبران هم دارند. باید از این دیدار با سوریه درس بگیریم. دیدیم که بازیکنان سوری چطور دوست داشتند جنگ روانی راه بیندازند در حالی که فوتبالیست‌های تیم ملی ما دنبال ارائه یک فوتبال منطقی و عادی بودند.

عراقی ها هم شبیه سوریه بازی می کنند؟

عراقی‌ها فیزیکی تر هستند. در کل عراق در تمام خطوط تیم بهتری نسبت به سوریه است. صددرصد بازی سختی داریم. عراق تیمی است سرعتی، چابک و فیزیکی. نوع فوتبالشان که شبیه خود ماست. آنها دوست دارند با راه‌انداختن بحث روانی، آرامش و تمرکز ما را به هم بزنند. عراقیها در ارائه فوتبال در شرایط بد روحی - روانی از ما قوی تر هستند بنابراین ما به هیچ وجه نباید وارد بازی روانی تیم عراق شویم.

رکورد شکنی کریستیانو رونالدو و عبور از علی دایی را چطور ارزیابی می کنید؟

علی دایی اسطوره تکرار نشدنی برای فوتبال ایران است. خیلی از گل هایش را در حالتهایی به ثمر رساند که کسی در آن شرایط حتی نمی توانست راه برود. یادم هست وقتی مینیسک زانویش را جراحی کرده بود آمد و برای تیم ملی مقابل لائوس بازی کرد و در همان بازی ۴ گل زد. باور نمی‌کنید اگر زانوی او را می دیدید فکر می کردید که اصلاً کسی نمی تواند روی آن زانو راه برود.

چه شباهتی بین دایی و رونالدو می بینید؟

به نظر من علی دایی و کریستیانو رونالدو از نظر انگیزه شبیه هم هستند. هر دو سخت کوش، عاشق پیشرفت و دارای عطش سیری ناپذیر گلزنی. به خاطر همین می توانم بگویم شاید تنها کسی که توانایی عبور از علی دایی را داشت همین کریستیانو رونالدو بود که همواره دست از تلاش بر نمی‌دارد. همین که رکورد علی دایی را بازیکنی مثل کریستیانو رونالدو شکست، ارزش های کار دایی بیشتر مشخص می‌شود. رونالدو غیر از قهرمانی جام جهانی با تیم ملی پرتغال همه افتخارات فوتبال را کسب کرده است. با این همه باز هم می‌گویم که آقای گل جهان همچنان و تا ابد برای ما علی دایی است.