شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#بهترین#مراکز#خرید#آدرس#ساعت#کاری

بهترین مراکز خرید تهران + آدرس و ساعت کاری

بهترین مراکز خرید تهران + آدرس و ساعت کاری

 گشت‌وگذار در مراکز خرید و پاساژگردی نوعی از گردشگری و تفریح به حساب می‌آید که حتّی اگر به خرید کردن علاقمند نباشید، گاهی انتخاب خوبی برای تفریح است؛ مخصوصا اگر به مقصد جدیدی سفر کنید، پاساژ گردی شما را با فرهنگ مقصد هم آشنا می‌کند. در واقع با گردشی در مراکز خرید یک شهر متوجه فرهنگ غالب پوشاک و تفریحات و سبک زندگی مردم یک منطقه می‌شوید. امّا تهران به عنوان پایتخت ایران، مراکز خرید متعددی دارد که حتی اگر ساکن تهران باشید هم قطعا از همه آنها بازدید نکرده‌اید، لازم هم نیست این کار را بکنید فقط کافیست بهترین مراکز خرید تهران را بشناسید و با توجه به منطقه سکونتتان به آنها مراجعه کنید.

طی سال‌های اخیر مراکز خرید و پاساژهای فراوانی در تهران ساخته شده؛ این مسئله سبب شده در ترافیک و شلوغی‌های پایتخت مسیرهای طولانی طی نکنید و اگر قصد خرید از یکی از بهترین پاساژهای تهران را دارید، با کمی جابه‌جایی به آن دسترسی پیدا کنید.

همانطور که می‌دانید، مراکز خریدی که جدید ساخته می‌شود دیگر مثل قدیمی‌ها فقط مغازه‌ نیست و در کنارش ممکن است امکانات و تفریحاتی مثل سینما، شهربازی، رستوران، فودکورت و هایپرمارکت هم داشته باشد. در این مطلب بهترین پاساژهای تهران که طرفداران بیشتری دارد را در مناطق مختلف آن همراه با آدرس و ساعات کاری مراکز خرید معرفی کرده‌ایم؛ شما معروفترین پاساژهای تهران را می‌شناسید؟

مراکز خرید غرب تهران

از سال‌های پیش پاساژسازی به صورت گسترده در غرب تهران شروع شد و شاید بتوان گفت پیش از نقاط دیگر تهران، شاهد رشد پاساژها در غرب بودیم. در حال حاضر هم غرب تهران حجم بسیاری از پاساژهای معروف تهران را شامل می‌شود که در زیر تعدادی از آنها را معرفی می‌کنیم.

 

مرکز خرید باملند

شاید بتوان گفت مرکز خرید باملند در کنار دریاچه چیتگر،  متفاوت‌ترین مرکز خرید در تهران است که به جای یک مال چند طبقه غول پیکر، در دوطبقه روی سطح و زیر زمین گسترده شده است. شاید یکی از علت‌های محبوبیت این مرکز خرید، همین سبک معماری ویژه آن متناسب با محیط اطرافش باشد.

  • امکانات و تفریحات مرکز خرید باملند: شهربازی، پارکینگ، رستوران و فودکورت و کشتی رستوران، ماهیگیری، گیم نت و واقعیت مجازی، دوچرخه‌سواری، قایق سواری، تشک پرش آزاد
  • آدرس مرکز خرید باملند: بزرگراه شهید همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

  • ساعت کاری مرکز خرید باملند: باملند همه روزه از ساعت 11 صبح تا 23 شب باز است.

آدرس باملند
منبع عکس از مجموعه باملند | پاساژهای معروف تهران
باملند
منبع عکس از مجموعه باملند | بهترین مراکز خرید تهران

مرکز خرید میلاد نور

 میلاد نور از آن پاساژهای نسل قبل‌تر تهران است که در روزگاری جزو تعداد انگشت‌شمار پاساژهای تهران بود امّا همچنان به دلیل تنوع مغازه‌ها و قیمت کالاها، جزو معروفترین پاساژهای تهران محسوب می‌شود.

  • امکانات و تفریحات مرکز خرید میلاد نور: رستوران و کافه، سوپرمارکت، پارکینگ، عکاسی، بانک و صرافی

  • آدرس مرکز خرید میلاد نور: شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار فرحزادی

  • ساعت کاری مرکز خرید میلاد نور: میلاد نور همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 شب باز است.

میلاد نور
بهترین پاساژهای تهران

مرکز خرید تیراژه 1

تیراژه با سرزمین عجایبش معروف شد امّا بعدتر به عنوان یکی از بهترین پاساژهای تهران هم شناخته شد. پاساژی که انواع برندها و قیمت‌ها در آن حضور دارند و طیف وسیعی از سلیقه‌ها را در خودش جای می‌دهد. بعد از چند سال در شرق تهران هم تیراژه 2 ساخته شد که علاوه بر مرکز خرید، پردیس سینمایی هم دارد.

  • امکانات و تفریحات مرکز خرید تیراژه 1: شهربازی سرپوشیده، رستوران و کافه، اتاق مادر و کودک، پارکینگ

  • آدرس مرکز خرید تیراژه 1: بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین تر از پل همت

  • ساعت کاری مرکز خرید تیراژه 1: تیراژه همه روزه از ساعت 10:30 صبح تا 23 شب فعال است امّا روزهای جمعه معمولا مغازه‌ها و به خصوص سرزمین عجایب از ساعت 12 ظهر فعالیتشان را شروع می‌کنند.

تیراژه 1
پاساژهای معروف تهران

 

مرکز خرید ایران مال

 ایران مال از آن جاهایی است که در سال‌های اخیر ساخته شد و سر و صدای زیادی هم داشت. این مجموعه بزرگ، طیف وسیعی از تفریحات و خدمات را در فضای وسیعش پوشش داده و در حال کامل‌تر شدن هم هست. آنچه در ایران مال جالب توجه است، بازسازی جاذبه‌های مهم ایران در آن است؛ مثل باغ ماهان کرمان و کتابخانه جندی شاپور.

  • امکانات و تفریحات مرکز خرید ایران مال: پردیس سینمایی، ورزشگاه چند منظوره، هایپرمارکت، پارکینگ، رستوران و فودکورت

  • آدرس مرکز خرید ایران مال: اتوبان همت غرب، اتوبان شهید خرازی

  • ساعت کاری مرکز خرید ایران مال: ایران مال همه روزه از ساعت 9 صبح تا 21 شب باز است. در ایام سوگواری تعطیل و 22 بهمن از ساعت 12 ظهر تا 21 شب باز است. در روزهای اول فروردین، 21 رمضان، 28 صفر، عاشورا، تاسوعا و اربعین تعطیل است.

ایران مال
پاساژهای معروف تهران
آدرس ایران مال
بهترین مراکز خرید تهران

 

مرکز خرید آرن

 آرن یکی دیگر از پاساژهای معروف تهران است که در غرب قرار گرفته. شاید به اندازه سایر بهترین مراکز خرید تهران، امکانات و تفریحات نداشته باشد امّا با وجود اینکه تازه‌ساز است، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

  • امکانات و تفریحات مرکز خرید آرن: پارکینگ، رستوران و فودکورت

  • آدرس مرکز خرید آرن: بلوار فرحزادی، خیابان ارغوان، تقاطع فخار مقدم

  • ساعت کاری مرکز خرید آرن: آرن در روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 23 شب باز است و جمعه‌ها از ساعت 11 ظهر آغاز به فعالیت می‌کند.

مرکز خرید آرن
پاساژهای معروف تهران

مرکز خرید اپال

 پاساژ اپال یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تهران است که در کنار خرید، تفریحات متنوعی مخصوصا برای کودکان در آن فراهم است.

  • امکانات و تفریحات مرکز خرید اپال: پارکینگ، اتاق مادر و کودک، رستوران و فودکورت و کافی شاپ، کارواش، بولینگ، سینما، شهر مشاغل

  • آدرس مرکز خرید اپال: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتداي بلوار کوهستان

  • ساعت کاری مرکز خرید اپال: بخش‌های مختلف این مرکز خرید متفاوت از هم شروع به کار می‌کنند، امّا حدودا از ساعت 9 صبح تا 22 شب فعالیت می‌کنند و روزهای تعطیل تا ساعت 23 هم باز هستند. رستوران و فودکورت و کافه‌ها از 9 حتّی تا ساعت 24 هم باز هستند.

آدرس اپال
بهترین مراکز خرید تهران
اپال
پاساژهای معروف تهران

 

مراکز خرید شمال تهران

 معمولا مراکز خریدی که در شمال تهران قرار گرفته‌اند، برای سطح پردرآمد جامعه مناسبند؛ زیرا بیشتر مغازه‌ها برندهای خارجی و لوکس هستند امّا باز هم بعضی از مراکز خرید آن با توجه به تنوعی که دارند، ممکن است کالاهای اقتصادی و متوسط هم شامل شوند.1

مرکز خرید آوا سنتر

 پاساژ آوا سنتر از بهترین پاساژهای تهران است که بیشتر مخصوص طلا و جواهرات است. معماری ویژه و وجود رستوران‌های خاص این مرکز خرید باعث شده حتّی آنهایی که علاقه‌ای به خرید طلا و جواهر ندارند هم به سمتش بیایند.

  • امکانات و تفریحات مرکز خرید آوا سنتر: فودکورت و رستوران، آرت سنتر

  • آدرس مرکز خرید آوا سنتر: خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروزبخش

  • ساعت کاری مرکز خرید آوا سنتر: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 23:30 شب باز است.

آوا سنتر
بهترین پاساژهای تهران
مرکز خرید آوا سنتر
بهترین مراکز خرید تهران

مراکز خرید شرق تهران

در سال‌های اخیر توجه بیشتری به ساخت پاساژ و مراکز خرید در شرق تهران شده. این مسئله باعث می‌شود ساکنین شرق لازم نباشد برای استفاده از بهترین مراکز خرید تهران، مسیر طولانی را تا شمال یا غرب تهران طی کنند.

 

مرکز خرید تیراژه 2

 پاساژ تیراژه را با سرزمین عجایبش در غرب می‌شناسیم امّا در سال‌های اخیر، تیراژه 2 در شرق تهران هم به دلیل امکانات و کیفیتی که دارد در ردیف بهترین پاساژهای تهران در شرق قرار گرفته است. در تیراژه 2 انواع برندها هم حضور دارند، بنابراین ساکنین شرق تهران نیازی نیست برای دسترسی به شعبه برندهای معروف، مسیری طولانی تا بهترین پاساژهای تهران در شمال و غرب طی کنند.

  • امکانات و تفریحات مرکز خرید تیراژه 2: پارکینگ، هایپرمارکت، رستوران و فود کورت، کارواش، شهربازی

  • آدرس مرکز خرید تیراژه 2: اتوبان امام علی، خروجی مدنی، کنار مترو مدنی

  • ساعت کاری مرکز خریدتیراژه 2: تیراژه 2 همه روزه از ساعت 9 صبح تا 23 شب فعال است.

تیراژه 2
پاساژهای معروف تهران

سخن آخر

 در این مطلب تعدادی از پاساژها در تهران را نام بردیم که هر کدام به دلایلی میان مردم محبوب هستند و جزو بهترین مراکز خرید تهران محسوب می‌شوند. پیش از این هم گفیم که مراکز خرید تهران فراوانند و حتّی ممکن است تعدادشان از 100 تا هم بیشتر شود. گر چه انتخاب لیست بهترین‌ها همیشه درصدی سلیقه‌ای است و نمی‌توان آن را مطلق فرض کرد. همچنین ممکن است هر کدام از این پاساژها بر اساس معیارهایی، در دسته مشخصی از بهترین‌ها قرار بگیرند. امّا هدف اصلی از این متن این بود که با طیف متنوعی از بهترین پاساژهای تهران که این روزها مطرح هستند آشنا شوید و بر اساس علاقه و نیازتان مراکز خرید دلخواهتان را پیدا کنید.

مراکز خرید معمولا همه روزه حتّی روزهای تعطیل باز هستند چون در این روزها مردم برای گذراندن اوقات فراغت به آنها مراجعه می‌کنند؛ امّا فراموش نکنید که در روزهای سوگواری و تعطیلات ویژه حتما از باز بودن آنها اطمینان به دست بیاورید، همچنین اگر محدودیت‌های کرونایی مراکز خرید هم شامل شود، ممکن است ساعت فعالیتشان تغییر پیدا کند یا روزهایی تعطیل شوند.

 

تألیف: لست سکند