شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رکوردشکنی#پارالمپیک#2020#توکیو

لحظه‌به‌لحظه با روز دهم پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| حامد امیری رکورد پارالمپیک را شکست/ محمدی به دلیل لغزندگی به پایان خط نرسید


لحظه‌به‌لحظه با روز دهم پارالمپیک 2020 توکیو| حامد امیری رکورد پارالمپیک را شکست/ محمدی به دلیل لغزندگی به پایان خط نرسید

دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رکوردشکنی پرتابگر نیزه کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 تویکو، ورزشکاران کشورمان در چهار رشته تکواندو، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و تیراندازی با کمان به مصاف حریفان خود رفته و می‌روند.

نتایج بدست آمده تا این لحظه و برنامه رقابت ورزشکاران کاروان ایران به شرح زیر است:

* دوومیدانی:
حامد امیری ملی‌پوش پرتاب نیزه کشورمان از ساعت 5:38 صبح امروز رقابت خود در کلاس F54 را با ورزشکارانی از یونان، آمریکا، کمیته پارالمپیک روسیه، مکزیک و اسلواکی آغاز کرد.

وی که دومین پرتابگر در این رقابت بود، در پرتاب‌های اول تا پنجم به ترتیب رکوردهای 31.27 متر، 29.49 متر، 29.99 متر، 31.35 متر و 28.16 متر را به ثبت رساند و در تلاش ششم و آخر نیز خطا کرد.

امیری که سابقه کسب مدال نقره در پرتاب وزنه پارالمپیک 2016 را در کارنامه دارد، بدین ترتیب موفق به ثبت یک رکورد جدید در پارالمپیک شد و رکورد این بازی‌ها را که پنج سال قبل در اختیار ورزشکار یونانی بود، به میزان 1.90 متر ارتقا داد.

رقابت پرتاب نیزه همچنان ادامه دارد و رده‌بندی نهایی پس از پرتاب همه ورزشکاران این ماده مشخص خواهد شد.

در صورتی که امیری موفق به کسب عنوان قهرمانی شود، دهمین طلایی کاروان ایران خواهد بود.

* دوچرخه‌سواری:

 مسابقات دوچرخه سواری استقامت جاده کلاس C4_5 پارالمپیک توکیو امروز جمعه در پیست فوجی برگزار شد و مهدی محمدی به همراه 24 رکابزن دیگر در خط شروع مسابقه قرار گرفت.

در این رقابت که زیر بارندگی شدید برگزار شد محمدی در حالی که سه دور تا پایان رقابتش داشت به دلیل لغزندگی زمین خورد و از ادامه کار بازماند. علاوه بر محمدی چهار دوچرخه‌سوار دیگر هم به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

محمدی پیش از این در تایم تریل جاده یازدهم شده بود و در پیست تعقیبی انفرادی هم به مدال نرسیده بود.

* تکواندو:
مهدی پوررهنما - وزن 75- کیلوگرم - استراحت در مرحله یک‌هشتم نهایی - مرحله یک‌چهارم نهایی مبارزه با برنده جدال نمایندگان ترکیه و سنگال - ساعت 9 صبح

* تیراندازی با کمان:
غلامرضا رحیمی - ماده ریکرو انفرادی - مرحله یک‌هشتم نهایی با برنده رقابت نمایندگان آمریکا و رومانی - ساعت 13:15 (رحیمی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با قرعه استراحت مواجه شده است)

 

در حال به‌روز رسانی ...