شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#دادستان تهران

تجدید نظر در قرار تامین و آزادی برخی بازداشتی‌های ندامتگاه اوین

دادستان تهران گفت: در بازدید از ندامتگاه اوین دستورات خوبی صادر شد و در ارتباط با قرار تامین تعدادی از افراد بازداشتی تجدید نظر به عمل آمد و بعضا با تخفیف قرار آزاد شدند.

علی القاصی مهر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی القاصی‌مهر در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: در بازدیدها و پیگیری‌ها که از دو ماه قبل از زندان‌ها شروع شد امروز پنجمین بازدید میدانی را از بازداشتگاه اوین داشتیم. مسئولین قضایی و کلیه قضات تلاش کردند چهره به چهره با زندانیان ملاقات کنند تا قاضی، وضعیت پرونده زندانی و شرایط روحی و جسمانی و وضعیت خانوادگی را از نزدیک ببیند و با ملاحظات وضعیت فرد، درست تصمیم بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز هم تمام بازداشتی‌ها بدون استثنا با قضات ملاقات چهره به چهره داشتند. در این بازدیدهای میدانی از قبل هماهنگی‌های لازم را با مسئولین و متصدیان زندان انجام دادیم که هر قاضی در محیط زندان هم از بند مربوطه بازدید کند و هم بازپرس و دادیار، زندانی بازداشتی مرتبط با خود را در زندان ملاقات کند.

القاصی مهر اظهار داشت: در بازدید از ندامتگاه اوین که از صبح امروز تا بعد از ظهر به طول انجامید، دستورات خوبی توسط همکاران ما در ارتباط با بازداشتی‌ها صادر شد. در ارتباط با قرار تامین تعدادی از افراد بازداشتی تجدید نظر بعمل آمد و بعضا با تخفیف قرار آزاد شدند. از تخفیفات ارفاقی برای تعدادی از محکومیت‌ها استفاده شد و با پیشنهاد آزادی مشروط برخی از ان‌ها موافقت شد.

دادستان تهران افزود: برای برخی پابند الکترونیک استفاده شد. بیش از ۱۳۴۰ درخواست را به کمیته ویژه‌ای که در دادستانی تهران تشکیل شده است ارجاع دادیم. آسیب‌ها در زندان متفاوت و متعدد است. خیلی از مشکلات متاثر از موضوعات معیشتی و اقتصادی و وضعیتی است که خانواده آنها در آن قرار دارند.