شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خبرنگار#اراک#فرماندار

جزئیات ماجرای ضرب و شتم یک خبرنگار از سوی کارمند فرمانداری اراک

یکی از کارمندان فرمانداری اراک در محوطه باز فرمانداری اقدام به ضرب و شتم خبرنگار باسابقه اراکی که خواهان اجرای دستور کتبی فرماندار بود، کرد.

جزئیات ماجرای ضرب و شتم یک خبرنگار از سوی کارمند فرمانداری اراک

به گزارش سلام نو به نقل از  انتخاب،  چند روز گذشته یکی از کارمندان فرمانداری اراک که مسئولیت صدور مجوز تردد را بر عهده داشته، در محوطه باز فرمانداری اقدام به ضرب و شتم خبرنگار باسابقه اراکی که خواهان اجرای دستور کتبی فرماندار بود، کرد.

بر اساس شنیده‌ها عادل عزیزی رییس انجمن عکاسان استان مرکزی و دبیر کمیته عکاسان مطبوعاتی و از خبرنگاران باسابقه اراک که چند روز پیش به منظور پیگیری رفع مشکل عکاسان به فرمانداری مراجعه کرده بود، هنگامی که به مقاومت کارمند فرمانداری در خصوص اجرای دستور فرماندار اعتراض می‌کند، توسط وی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

این خبرنگار که برای پیگیری دستور اجرایی نشده حسین بختیاری فرماندار اراک مبنی بر بلااثر شدن جرایم لحاظ شده برای خبرنگاران و عکاسان که برای پوشش برنامه‌های مختلف شهری در ساعت منع تردد، جریمه شده‌اند، به کارشناس مربوطه مراجعه می‌کند، علیرغم اینکه مجدد دستور مساعد را از فرماندار اخذ می‌کند، با مقاومت این کارشناس و برخورد زشت و ناشایست وی در حیاط فرمانداری مواجه شده و مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌گیرد.

این در حالی است که همین فرد مجوز منع تردد را خارج از نوبت به یکی از زنان مراجعه کننده که گویا از آشنایان و دوستان وی بوده، در همان لحظه صادر می‌کند، که مورد اعتراض خبرنگار واقع می‌شود.

با گذشت چندین روز از این حادثه و بازتاب آن فضای مجازی متاسفانه تا این لحظه فرماندار هیچ پاسخی در این خصوص به افکار عمومی نداده است و تماس‌های خبرنگار فارس با وی برای بررسی موضوع بی‌نتیجه ماند.

معاون فرماندار اراک گفت: به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان برای دریافت صدور مجوز تردد و پیشگیری از شیوع کرونا، اقدامات مربوط به صدور مجوز به یکی از کارمندان فرمانداری سپرده شد که برای این مهم تجهیزات در حیاط فرمانداری و در فضای باز به صورت کامل تجهیز شد.

زارع افزود: متاسفانه برخورد فیزیکی با خبرنگار اتفاق بسیار بد و ناشایستی بود که رخ داد و فرماندار بعد از شنیدن آن دستور بررسی موضوع را صادر کرد و بسیار از شنیدن آن متاثر شد.

وی تصریح کرد: کارمند فرمانداری در خصوص صدور مجوز خارج از نوبت به یکی از مراجعه کنندگان ادعا کرد که وی از پزشکان بیمارستان سینا بوده و در هنگام بیماری خدمات خوبی به وی و خانواده‌اش ارائه داده که این کار وی اشتباه بوده است.

( شنیده ها حاکی از این است که این خانم پزشک نبوده و ادعای این کارمند فرمانداری مبنی بر پزشک بودن او ادعایی واهی بوده است.)

معاون فرماندار اراک بیان کرد: حادثه تاسف‌بار و زشتی بوده که پیگیری‌های قضایی آن در حال انجام است، اینکه عنوان می‌شود از این خبرنگار دلجویی نشده، کاملا صحیح است هرچند بنده قصد داشتم بلافاصله تماس گرفته و دلجویی کنم، اما ترجیح دادم چند روز از ماجرا بگذرد تا عصبانیت‌ها کمی فروکش کند، که ای کاش همان روز اقدام به این کار کرده بودم تا این سوءتفاهم‌ها پیش نمی‌آمد.

زارع گفت: فرمانداری خبرنگاران را از خود می‌داند و به خاطر این اتفاق از جامعه خبری عذرخواهی می‌کند.

وی بیان داشت: در خصوص صدور مجوز تردد نیز در پی این اتفاق فرماندار اراک نشستی را با حضور مدیرکل پست استان انجام و قرار است از این پس صدور مجوزها به اداره پست سپرده شود.

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی نیز طی گفت‌وگویی اظهار کرد: بعد از این اتفاق تاسف برانگیز بلافاصله دستورهای لازم صادر شد و به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم با اینگونه رفتارها قاطعانه برخورد کنیم.

وی گفت: تکریم تمامی مراجعه کنندگان به سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی یک واجب عینی است و اینگونه رفتارهای ناشایست در شان کارگزار نظام اسلامی نیست و هیچ کارمندی حق چنین برخوری با ارباب رجوع را ندارد.

جامعه خبری استان از مسوولان انتظار دارد به صورت جدی این موضوع را پیگیری و با عاملان این رفتار زشت برخورد کنند.