شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#والیبال نشسته#پارالمپیک#توکیو

پارالمپیک توکیو | صعود مقتدرانه والیبال نشسته ایران به فینال با شکست بوسنی

تیم والیبال نشسته ایران با برتری سه بر صفر برابر بوسنی به فینال رقابت‌های این رشته در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک رسید.

والیبال

به گزارش همشهری آنلاین تیم والیبال نشسته ایران که در مرحله گروهی مسابقات این رشته در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق شده بود با شکست تیم‌های آلمان، برزیل و چین جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کند، در این مرحله برابر تیم بوسنی قرار گرفت.

داود علی‌پوریان، رمضان صالحی، سیدمحمد حسین حسینی، صادق بیگدلی، مجید لشکری، محمد نعمتی، مرتضی رمضانی، مرتضی مهرزاد، مهدی بابادی، مهرزاد مهروان و میثم علیپور نفراتی بودند که سرمربی در این دیدار به‌تناوب از آنان استفاده کرد. حسین گلستانی با مصدومیت در بازی نخست ادامه رقابت‌ها را از دست داد.

شاگردان «هادی رضایی» که در مرحله گروهی حتی یک ست را به حریف واگذار نکرده بودند در این دیدار حساس با نتیجه سه بر صفر موفق شدند تیم والیبال نشسته بوسنی را شکست داده و به فینال این بازی‌ها راه پیدا کنند.

ایران در ست نخست این دیدار مقتدرانه و با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ بوسنی را از پیش رو برداشت. تلاش بازیکنان تیم والیبال نشسته بوسنی در ست دوم وسوم  نیز نتیجه‌ای در برنداشت و ایران موفق شد با نتایج 25 بر 16 و 25 بر 17 بوسنی را شکست داده و راهی فینال شود.

تیم بوسنی که در چند دوره گذشته همواره در فینال رقابت‌ها حریف سختی برای ایران بود این تیم در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۱۲ لندن با شکست ایران به مدال طلا رسیده بود.
دیگر دیدار این مرحله را تیم‌های روسیه و برزیل برگزار کردند که تیم روسیه موفق شد با نتیجه سه بر صفر برزیل را شکست دهد. تیم بوسنی در گروه دوم با تیم‌های مصر، ژاپن و روسیه همگروه بود.

دیدار فینال این دوره از بازی‌ها روز شنبه (سیزدهم شهریور) بین تیم‌های روسیه و ایران برگزار خواهد شد. تیم‌های برزیل و بوسنی دیدار رده‌بندی را برگزار خواهند کرد.

تیم ایران والیبال نشسته ایران در هشت دوره حضور در پارالمپیک موفق به کسب ۶ مدال طلا و ۲ نقره شده است.