شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور

رئیس جمهور تونس:

برخی در صدد جذب مزدوران خارجی برای ایجاد هرج و مرج در تونس هستند

برخی در صدد جذب مزدوران خارجی برای ایجاد هرج و مرج در تونس هستند

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس در سخنانی تصریح کرد: برخی در صدد جذب مزدوران خارجی برای ایجاد هرج و مرج در تونس هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در سخنانی به برخی تلاش ها برای ایجاد بی ثباتی و نا امنی در کشورش اشاره کرد. وی در این زمینه گفت: برخی طرف‌ها برای جذب مزدوران خارجی با هدف ایجاد آشفتگی در کشور تلاش می کنند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور تونس در ادامه سخنان خود یادآور شد: تا زمانی که رئیس جمهور تونس هستم به عهد خود با ملت وفادار باقی می مانم و اجازه برهم زدن امنیت کشور را به کسی نمی دهم.

چندی پیش رئیس جمهور تونس اقدام خود در برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان این کشور را مطابق با مفاد قانون اساسی دانست. قیس سعید گفت: اقدام من کودتا نبود بلکه اجرای مفاد قانون اساسی بود. اوضاع در نهادهای دولت به حدی رسیده بود که دیگر قابل قبول نبود.

درحالی که چندی پیش «راشد الغنوشی» از نقش آفرینی امارات در نا امن سازی تونس سخن گفته بود، این بار «قیس سعید» از برخی تلاش ها برای جذب مزدوران به منظور ایجاد هرج و مرج در تونس خبر داد وی افزود: من نمی‌خواهم حتی یک قطره خون ریخته شود، از مردم تونس می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کرده و به اقدامات تحریک آمیز پاسخ ندهند. برخی قصد دارند انقلاب مردم را مصادره کرده و بر اراده ملت مسلط شوند.

سعید در دیدار با رهبران سندیکاها و نهادهای کارگری تونس با بیان اینکه تونس مراحل تاریخی و سختی را پشت سر می‌گذارد، افزود که وی بخاطر ملت مسئولیت کامل را خواهد پذیرفت.

رئیس جمهور تونس ادامه داد: علیرغم هشدارهای مکرر، صبرمان تمام شد و کارد به استخوان رسید. در بسیاری از مناسبت‌ها می‌توانستم هر شخصی را برای تشکیل کابینه انتخاب کنم اما می‌دانستم که از مقبولیت اکثریت برخوردار نیست.

افزون بر این، پیشتر «راشد الغنوشی» رئیس پارلمان تونس سخنانی را در خصوص نقش آفرینی امارات در تحولات و حوادث اخیر کشورش مطرح کرد. رئیس پارلمان تونس در این زمینه گفت: امارات به دنبال به زیر کشیدن قدرت‌های اسلامی است.

بر اساس این گزارش، وی گفت: اماراتی‌ها تلاش می‌کنند تونس را به نابودی بکشانند. این مقام تونسی همچنین اعلام کرد در صورتی که قیس سعید از تصمیمات اخیر خود عقب نشینی نکند تظاهرات در خیابان‌ها ادامه خواهد داشت.

وی همچنین تأکید کرده بود: باید اقدامات «قیس سعید» را به فرصتی برای ایجاد اصلاحات تبدیل کنیم. رئیس پارلمان تونس همچنین تصریح کرد: شرایط کنونی اقتضا می‌کند که مرحله‌ای از مراحل «تحول دموکراتیک» در کشور را رقم بزنیم.

چندی پیش «ریاض الشعیبی» مشاور سیاسی «راشد الغنوشی» رئیس پارلمان و رئیس حزب النهضه تونس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص اقامت اجباری الغنوشی را رد کرد.

الشعیبی در این زمینه تصریح که این شایعات بی‌پایه و اساس است. پیشتر فعالان طرفدار رئیس جمهور تونس در شبکه‌ها اجتماعی با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که الغنوشی تحت اقامت اجباری قرار دارد.