شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#مقامات

نگرانی سازمان‌های حقوق بشری از سرنوشت فعال سعودی در زندان‌


نگرانی سازمان‌های حقوق بشری از سرنوشت فعال سعودی در زندان‌

به دنبال بازداشت خودسرانه اخیر یک فعال سعودی توسط مقامات عربستان یک سازمان حقوق بشری از سرنوشت وی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، سازمان حقوق بشر « سند» اعلام کرد که مقامات سعودی از افشای سرنوشت « عبدالعزیز بن عبدالرحمن التویجری» فعال سعودی در زندان‌های آل سعود با گذشت 4 ماه از بازداشت وی خودداری کرده اند.

عبدالعزیز بن عبدالرحمن التویجری در آوریل 2021 به دلیل اظهار نظر خود در حساب توییتر خودسرانه بازداشت شد و هنوز از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

دکتر عبدالعزیز استاد مدیریت و برنامه ریزی در دانشگاه «مجمعه» است و در زمینه برنامه‌ریزی ، مدیریت و مهارت‌های گسترده ای دارد. وی در وزارت آموزش و پرورش پست‌های بالایی داشت که آخرین آنها دبیرکل بود. وی ابتدا در بخش‌های آموزشی در وزارتخانه فعالیت داشت و سپس در سال 2015 به کار دانشگاهی منتقل شد.

دکتر التویجری به کارهای اجتماعی و خیریه علاقه دارد. او مدیرعامل بنیاد« ساعی» برای توسعه موقوفات و رئیس هیئت مدیره بنیاد« ایامی» برای مراقبت‌های ویژه زنان بیوه و مطلقه است.

سازمان حقوق بشر سند از نهادهای دولتی مربوطه خواست تا سرنوشت دکتر عبدالعزیز التویجری را که به زور ناپدید شده را فاش و وی را بدون محدودیت آزاد کنند.

هیچ یک از اقشار جامعه سعودی نمی‌توانند از کمپین بازداشت و سایر مجازات‌های رژیم آل سعود تحت حکمرانی ملک سلمان و پسرش در امان باشند و شنیدن اخبار مربوط به نقض حقوق بشر در عربستان به یک سریال تکراری تبدیل شده است. به ویژه اینکه مقامات عربستان بسترسازی‌های لازم جهت جاسوسی از مخالفان در داخل و خارج کشور را به روش‌های مختلف از جمله در فضای مجازی فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/