شهر خبر

مفتی لبنان:

حزب الله مایه افتخار لبنان است/ آمریکا یک سرطان برای جهان است

حزب الله مایه افتخار لبنان است/ آمریکا یک سرطان برای جهان است

مفتی لبنان با انتقاد از اظهارات سناتور آمریکایی علیه حزب الله لبنان، گفت: حزب الله مایه افتخار لبنان است و آمریکا برای جهان یک سرطان محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «شیخ احمد قبلان» مفتی لبنان به اظهارات اخیر «ریچارد بلومنتال» سناتور آمریکایی علیه حزب الله واکنش نشان داد. وی در این زمینه گفت: امروز صدای گریه شکست خوردگان در افغانستان را می شنویم.

بر اساس این گزارش، مفتی لبنان تصریح کرد: سناور بلومنتال بهتر است به خاطر شکست آمریکا در افغانستان گریه کند. نیازی نیست که او به بیروت سفر کرده و سپس در این شهر برای مردم لبنان اشک تمساح بریزد.

وی افزود: حزب الله افتخار لبنان است و گروهی است که از حاکمیت لبنان حمایت و دفاع می کند. مقام آمریکایی، حزب الله را یک سرطان معرفی کرده است. این درحالی است که اگر سرطان بدخیمی در جهان و لبنان وجود داشته باشد، آن آمریکا است.

شیخ قبلاً در بخش دیگری از سخنان خود به ارسال کشتی حامل سوخت ایران به لبنان اشاره کرد و گفت: لبنان به سوخت ارسالی از سوی ایران نیاز دارد. واشنگتن بدترین محاصره ها را علیه ملت لبنان روا داشته است.

گفتنی است، سناتور ریچارد بلومنتال اخیر ضمن سفر به بیروت سخنانی را علیه حزب الله لبنان مطرح و از آن به عنوان سرطان بدخیم یاد کرد! وی همچنین مدعی شد که نیازی نیست لبنان از ایران سوخت وارد کند!