شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#آسیب

ابداع ایمپلنت جدید؛

تولید ماده جدید برای التیام تاندون‌های آسیب دیده

تولید ماده جدید برای التیام تاندون‌های آسیب دیده

محققان برای بهبودی تاندون‌های آسیب دیده، نوعی ایمپلنت جدید ابداع کرده اند که مانند یک سوئیچ عمل کرده و با فعال شدن، فرایند بازسازی تاندون‌ها را تسریع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، در سال‌های اخیر برای التیام تاندون‌ها از روش‌های مختلفی مانند تولید بانداژها و ایمپلنت‌های دارای انرژی الکتریسیته با قابلیت‌های خود ترمیمی استفاده شده است. اما پژوهشگران ایرلندی از نوعی ماده پیزوالکتریکی برای تولید جریان برق و ایجاد فشار مکانیکی بهره گرفته‌اند تا با آن بتوان تاندون‌های آسیب دیده را بهبود بخشید.

در این ابزار جدید از دستگاه تحریک کننده جدید، الیاف نانو در مقیاس یک هزارم موی انسان و مجموعه تولید برق پیزوالکتریک استفاده شده که تحریکات الکترونیکی آن در کنار تمرینات ورزشی به بهبود و بازسازی وضعیت تاندون‌ها کمک می‌کند.

آزمایش این ابزار بر روی موش‌ها و تاندون‌های آسیب دیده آنها نتایج مثبتی به همراه داشته و انتظار می‌رود همین نتایج موفق برای انسان‌ها نیز در راه باشد. ابزار مذکور به کمک جراحان ارتوپد خواهد آمد تا بتوانند بدون اتکا به دارو یا پیوند تاندون بیماران خود را درمان کنند.

این ابزار به خصوص به کمک ورزشکارانی می‌آید که تاندون‌های آنها آسیب می‌بیند و هزینه کم، مقرون به صرفه بودن، کاشت آسان و سرعت دستیابی به نتیجه از جمله مزیت‌های استفاده از آن است.