شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#طالبان#کشورهای جهان

طالبان روسیه را هم نگران کرد/ ادامه تهدیدهای تروریستی برای کشورهای جهان از سوی افغانستان!

ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که تهدید تروریستی از افغانستان برای کشورهای همسایه پابرجاست.

طالبان روسیه را هم نگران کرد/ ادامه تهدیدهای تروریستی برای کشورهای جهان از سوی افغانستان!

به گزارش منیبان، مورگولوف روز چهارشنبه به ریانووستی گفت: احتمال اینکه گروه داعش و سایر گروه های تروریستی از مرز افغانستان عبور کرده و به کشورهای همسایه ازجمله تحت پوشش پناهندگان نفوذ کنند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه تهدید تروریستی افغانستان حفظ شده است، اظهار کرد: این احتمال کم است که تروریست های داعشی در شرایط کنونی، سلاح خود را زمین گذاشته و از ایده تاسیس خلافت جهانی صرف نظر کنند.

** برگزاری نشست افغانستان در کابل

 معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت وگو از قصد کشورش و اعضای دیگر کروه تروئیکای گسترش یافته شامل روسیه، چین، آمریکا و پاکستان برای برگزاری نشستی در کابل خبر داد. 

وی افزود: برنامه ریزی کرده ایم که در صورتی که اوضاع اجازه دهد، نشست گروه تروئیکای گسترش یافته را برای بررسی مسائل افغانستان در کابل برگزار کنیم.

مورگولوف خاطرنشان کرد: منظورم از اینکه شرایط اجازه دهد در وهله نخست، ازسرگیری فعالیت فرودگاه کابل برای پروازهای مسافربری است. 

این دیپلمات ارشد روس همچنین گفت که آغاز گفت وگوها در افغانستان برای کاهش تنش ها پیرامون منطقه پنجشیر بسیار مهم است تا اینکه اوضاع این منطقه به جنگ داخلی منجر نشود. 

به گزارش تلویزیون یک افغانستان، رئیس کمیسیون ارشاد و دعوت گروه طالبان روز چهارشنبه از شکست مذاکرات با جبهه مقاومت پنجشیر به رهبری احمدمسعود خبر داد و گفت که نیروهای طالبان در اطراف این استان مستقر شده اند.

امیرخان متقی در این خصوص گفت که مذاکره با جبهه پنجشیر نتیجه نداده است و آنها آماده عملیات نظامی شده و از مردم این ولسوالی نیز می خواهند که اجازه ندهند پنجشیر جفرافیای یک جنگ دیگر در این کشور شود.

به دنبال سلطه طالبان بر افغانستان، دولت بایدن در عملیاتی دو هفته ای اقدام به خروج نیروها و افرادی کرد که در افغانستان بسر می بردند. بایدن ۳۱ اوت (۹ شهریور) را به عنوان ضرب الاجل خروج نیروهایش از افغانستان تعیین کرده بود.

 جنگ بیست ساله افغانستان که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از مرزها شناخته می‌شود، در مجموع ۲۳۱۳ میلیارد دلار هزینه و حدود ۲۵٠٠ کشته روی دست آمریکا گذاشت و خروج شتابزده و آشوب زده آمریکا از افغانستان به اعتبار و موقعیت بین‌المللی واشنگتن آسیبی بزرگ زد.