شهر خبر

به ادعای منابع اطلاعاتی آمریکا؛

گروه های افراطی برای تظاهرات مقابل کنگره آمریکا آماده می شوند

گروه های افراطی برای تظاهرات مقابل کنگره آمریکا آماده می شوند

آنگونه که از اظهارات منابع اطلاعاتی برمی آید؛ راستگرایان افراطی که اغلب از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هستند، قصد دارند در تاریخ ۲۷ شهریور، مقابل ساختمان کنگره، تجمع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سه منبع وابسته به نهادهای اطلاعاتی آمریکا از برنامه گروه های راست افرطی برای برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان کنگره، طی ماه میلادی جاری (سپتامبر) خبر دادند.

گفته می شود که هدف این گروه های افراطی از جمله «پسران افتخار» و «سوگند خوردگان»، برقراری عدالت در مورد صدها آمریکایی است که از بابت حمله ای که در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ۹۹) به کنگره آمریکا شد؛ متهم شده اند.

با پیش بینی برگزاری چنین تظاهرات اعتراضی، پلیس کنگره در حال بررسی لزوم حصارکشی در اطراف ساختمان قوه مقننه است. این حصارها بعد از حمله به کنگره نصب و با رفع خطر، جمع آوری شدند.

در حال حاضر، دو طرح در دست بررسی است که یکی شامل بازسازی حصار است و دیگری، اتخاذ تدابیر امنیتی بدون نیاز به حصارکشی را شامل می شود.

تظاهرات گروه های راست افراطی برای ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) تدارک دیده شده و این در حالی است که طی ماه های اخیر شاهد تهدیدهای پراکنده راستگرایان بوده ایم. چندی پیش، توقف یک خودرو مشکوک در کنار کتابخانه کنگره، حادثه ساز شد.

این در حالی است که در ۶ ژانویه، طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به تحریک وی، به کنگره حمله کردند تا مانع از تائید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شوند.