شهر خبر

با اعلام از سوی لاوروف؛

روسیه شرط خود برای گسترش روابط با غرب را اعلام کرد

روسیه شرط خود برای گسترش روابط با غرب را اعلام کرد

وزیر خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که این کشور آماده توسعه روابط با کشورهای غربی به شرط تغییر سیاست های آن هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که این کشور آماده توسعه روابط با کشورهای غربی است.

در عین حال لاوروف گسترش روابط با غرب را در صورتی عنوان کرده که این کشورها سیاست کنونی خود را تغییر دهند و از رویکرد گذشته فاصله بگیرند.

لاوروف در این ارتباط گفت: ما هیچگاه دنبال رویارویی نبوده‌ایم، چه برسد به انزواطلبی. ما آماده تعامل با کشورهای غربی هستیم به شرط اینکه آن‌ها رویکرد خود را تغییر دهند و در نقش معلمانی رفتار نکنند که همه چیز را می‌دانند و بیگناه عمل می‌کنند در حالی که روسیه دانش آموزی است که باید فقط تکالیف خود را انجام دهد.

به گفته لاوروف، روش فعلی غرب راه گفت‌وگوی مناسب با هیچکس، از جمله با روسیه نیست.

صف‌آرایی نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین، تنش دیپلماتیک با چند کشور اروپایی و آمریکا، تحریم‌های غرب علیه بلاروس و همین طور انتقادها از برخورد با آلکسی ناوالنی، منتقد پوتین، از جمله مهم‌ترین محورهای اختلاف روسیه با کشورهای غربی است که باعث ایجاد تنش در روابط مسکو با غرب شده است.

پیشتر نیز هم‌زمان با بالا گرفتن تنش میان روسیه و کشورهای غربی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درباره عبور از خط قرمز این کشور هشدار داده بود.