شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#البرز#بارش باران

بارش باران در تهران و البرز طی 2 روز آینده

کدخبر: 437507
اقتصاد نیوز : کارشناس هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در ارتفاعات استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، البرز و تهران رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای در دو روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود گفت: در این مدت در استان‌های اردبیل، ارتفاعات گیلان، مازندران،  البرز و تهران رشد ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: از امشب تا اوایل روز شنبه در ارتفاعات جنوبی استان سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات شمال هرمزگان، جنوب فارس و زاگرس مرکزی،  رشد ابر‌های همرفتی،  وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: از روز جمعه و طی روز‌های شنبه و یکشنبه با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر، در استان‌های شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و به‌تدریج خراسان شمالی افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و همچنین کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: همچنین در این مدت دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

او افزود: از بعدازظهر پنجشنبه تا پایان روز جمعه سرعت وزش باد در شمال غرب و غرب افزایش می‌یابد که در برخی مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: روز شنبه تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های خراسان‌جنوبی، جنوب خراسان‌رضوی و سیستان‌وبلوچستان خیزش گردوخاک کاهش دید افقی و کیفیت هوا انتظار می‌رود.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان پایتخت فردا صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود . بیشترین دمای تهران به ۳۶ و کمترین آن  به۲۶ درجه می رسد.