شهر خبر

رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی یک شعبه بانک را تعطیل کرد

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت:یک شعبه بانکی در اهواز به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

بانک

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهران احمدی بلوطکی بیان کرد: پیرو مصوبات ستاد مدیریت کرونا، در خصوص تشدید نظارت کارشناسان سلامت کار و محیط مرکز بهداشت غرب اهواز، به دستور دادستان یک شعبه بانکی به دلیل رعایت نکردن فاصله فیزیکی و استفاده نکردن از ماسک توسط برخی مراجعان و نیز همکاری نکردن مسوولان آن با بازرسان از سوی مراجع قانونی پلمب شد.

وی تعطیلی این شعبه بانکی را اعلام هشدار جدی به صاحبان صنوف، اماکن و همه دستگاه ها و نهادهای عمومی و خصوصی دانست و افزود: هر واحدی که توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا نداشته باشد سلامت مردم را به خطر می اندازد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در صورت مشاهده رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، با قاطعیت با ناقضان آن در هر صنف و گروهی که باشند برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد و نسبت به تعطیلی آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: روزانه بین یک هزار و ۹۰۰ تا ۲ هزار نفر به مراکز منتخب نمونه‌گیری در غرب اهواز مراجعه می‌کنند که به طور متوسط ۵۰ درصد تست‌های پی سی آر آنها مثبت می‌شود.

احمدی بلوطکی در خصوص ویروس نوع لامبدا گفت: تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده اما لازم است که شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور جدی تر رعایت شود. سرعت انتقال و قدرت واگیری ویروس لامبدا به مراتب بیشتر از نوع های قبلی است.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.