شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس جمهور#جدید#تشکیل دولت#چهارشنبه

میشل عون:

پیشرفت هایی در زمینه تشکیل دولت جدید لبنان حاصل شده است

پیشرفت هایی در زمینه تشکیل دولت جدید لبنان حاصل شده است

رئیس جمهور لبنان امروز چهارشنبه در سخنانی تصریح کرد: پیشرفت هایی در زمینه تشکیل دولت جدید لبنان حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان جدیدترین مواضع خود در خصوص تشکیل دولت جدید این کشور را اعلام کرد. وی این سخنان را در دیدار با هیأتی از کمیته امور خارجی در کنگره آمریکا به ریاست «کریس مورفی» سناتور آمریکایی مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور لبنان در دیدار با هیأت آمریکایی گفت: درحال حاضر پیشرفت‌هایی در روند تشکیل دولت جدید لبنان حاصل شده است. اظهارات عون درباره تشکیل کابینه جدید درحالی است که «دورتی شیا» سفیر ایالات متحده در بیروت نیز در دیدار رئیس جمهور لبنان با نمایندگان کنگره آمریکا حضور داشت.

پیشتر روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص تشکیل کابینه جدید لبنان نوشت. این روزنامه در مطلب خود آورده است: آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف لبنان به پایان کار خود در مرحله تشکیل دولت رسیده است.

الأخبار در مطلب خود آورده است: به نظر می‌رسد که باید در آینده نزدیک شاهد تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست «نجیب میقاتی» باشیم. بنابراین، نام او در کنار کسانی نخواهد بود که از تشکیل کابینه انصراف دادند.

روزنامه مذکور در ادامه مطلب خود تأکید کرده است: «حسین خلیل» معاون سیاسی دبیرکل حزب الله مسئولیت برقراری ارتباطات و هماهنگی میان حزب‌الله و جنبش امل با «میشل عون» و نجیب میقاتی را از چند روز گذشته بر عهده گرفته است. حزب الله و جنبش امل خواستار تشکیل دولت به هر قیمتی هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

الأخبار همچنین می‌افزاید: حزب الله و جنبش أمل شروط خاصی در دولت آینده ندارند و منتظر توافق نخست وزیر مکلف با رئیس جمهور برای توزیع پست‌های وزارتی هستند. تماس‌های حزب الله و جنبش امل تنها محدود به میشل عون و نجیب میقاتی بوده و دو طرف بر تشکیل دولت در اسرع وقت و عبور از همه موانع تاکید دارند.