شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#ایران#مردم ایران

ستاد مرکزی اربعین محدودیتی برای اعزام زائران به عراق ندارد


ستاد مرکزی اربعین محدودیتی برای اعزام زائران به عراق ندارد

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه رعایت نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ملزومات برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین است، افزود: امیدواریم که همدلی مردم ایران و عراق همه موانع را رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین در نشست مشورتی مدیران موکب‌های اربعین که به همت کمیته مراسمات ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، با اشاره به آخرین تصمیمات برای مراسم راهپیمایی اربعین 1400 گفت: منتظر اعلام نظر از سوی دولت و نخست‌وزیر عراقیم.

وی با تأکید بر اینکه رعایت نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ملزومات برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین است، افزود: امیدواریم همدلی مردم ایران و عراق همه موانع را رفع خواهد کرد.

حجت‌الاسلام احمدی تأکید کرد: مدیران موکب‌ها باید به نوعی برنامه‌ریزی کنند که هر موکب، به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، برگزاری محافل قرآنی در موکب‌ها را از برنامه‌های دیگر این کمیته برشمرد و افزود: امسال 110 مربی قرآن به راهپیایی اربعین اعزام می‌شوند و موکب‌ها موظف‌اند برنامه‌های قرائت قرآن، قرائت زیارتنامه و غیره را در کنار سایر برنامه‌های خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدی، ماندگار بودن ارتباط مردم ایران و ایجاد مودت و تعامل را از وظایف موکب‌داران برشمرد و افزود: شعار "الحسین سفینةالنجاة" به‌عنوان شعار اربعین سال جاری، سه اصل احترام به حاکمیت و قوانین عراق، تقویت مرجعیت دینی عراق و تکریم مردم عراق به‌عنوان میزبانان اصلی اربعین از اصول اساسی اربعین مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/