شهر خبر

انتقادها از بازگشایی مدارس در اسرائیل در سایه رکورد بی‌سابقه تلفات کرونا بالا گرفت


انتقادها از بازگشایی مدارس در اسرائیل در سایه رکورد بی‌سابقه تلفات کرونا بالا گرفت

بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری در سرزمین‌های اشغالی با وجود رکوردزنی تعداد تلفات و مبتلایان کرونا در موج چهارم با انتقادات گسترده مواجه شده است.

به گزارش گروه بین المللی تسنیم به نقل از پایگاه خبری عرب 48،  شاخص ابتلای روزانه ساکنان سرزمین‌های اشغالی به ویروس کرونا عدد 10946 را نشان می‌دهد. 

در حالی که بنابر اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، رکورد جدیدی در مورد ابتلای به این ویروس در جریان موج چهارم ابتلا شکل گرفته، مدارس فلسطین اشغالی از امروز به روی دانش آموزان باز شده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی همچنین از کشته شدن 53 نفر در نتیجه ابتلا به این ویروس خبر داد که  با توجه به جمعیت ‌اندک حاضر در سرزمین های اشغالی یک رکورد بی‌سابقه به شمار می‌رود.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در داخل سرزمین‌های اشغالی بالغ بر 1066352 نفر است که 83542 نفر از آنها در حال حاضر درگیر این ویروس هستند و حال  719 نفر از آنها وخیم است.

 

رژیم صهیونیستی در حالی مدارس خود را افتتاح می‌کند که 91 هزار کودک به علت ابتلا به ویروس کرونا یا قرنطینه خانگی امکان حضور در مهد کودک‌ها را ندارند. آمارهای رسمی همچنین نشان می‌دهد که55390  دانش‌آموز ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان نیز در قرنطینه خانگی هستند و 36 هزار نفر از آنها مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

آمارهای دیروز همچنین نشان می دهد که 5461 از موارد ابتلایی به کرونا در میان دانش آموزان است و تعداد تست‌های مثبت در میان دانش‌آموزان به حدود 10 درصد رسیده است.

مدارس سرزمین‌های اشغالی بنا به دستور کابینه این رژیم در حالی از امروز آغاز به کار می‌کند که انتقادات زیادی نسبت به این تصمیم وجود دارد و افکار عمومی سرزمین‌های اشغالی خواستار به تعویق افتادن آغاز آموزش حضوری مدارس تا زمان پایان روند واکسیناسیون دانش‌آموزان و عبور از موج چهارم کرونا در سرزمین‌های اشغالی هستند.

ایلی واکسمن از آکادمی وایزمن با انتقاد از افتتاح مدارس در سرزمین‌های اشغالی گفت که این موضوع باید مدتی به تعویق می افتاد. وی همزمانی اعیاد یهودی و آغاز سال تحصیلی در اوایل سپتامبر را باعث گسترش بیشتر کرونا در سرزمین‌های اشغالی دانست.

دکتر شارون باریس رئیس خدمات بهداشت عمومی نیز نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا و گسترش این ویروس در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرد.

انتقادات تعدادی از  مقامات بهداشتی  رژیم صهیونیستی نسبت به آغاز آموزش حضوری در شرایطی است که فلسطینیان و اهالی عرب زبان ساکن سرزمین های اشغالی از تبعیض گسترده و عدم آماده سازی مدارس فلسطینیان در چارچوب سیاست‌های نژادپرستانه رژیم‌صهیونیستی خبر داده‌اند.

 تعدادی از فعالان اجتماعی شهر عکا در همین رابطه اعلام کردند که مدارس در شرایطی در اوج موج چهارم کرونا افتتاح می‌شود که شاهد نقص گسترده در  تدابیر بهداشتی مربوط به جلوگیری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا هستیم.

در حالیکه مدارس مربوط به یهودیان در سرزمین‌های اشغالی با تعداد دانش آموزان بسیار کمتر مدیریت می‌شود، اما شهرداری عکا اعلام کرد که مدارس این منطقه با جمعیتی حدود 700 تا 1200 نفر افتتاح می‌شود که این موضوع روند ابتلا به کرونا در میان فلسطینیان را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/