شهر خبر

پاکستان ۳۰۵ میلیون دلار در بخش نفت امارات سرمایه‌گذاری می‌کند


پاکستان 305 میلیون دلار در بخش نفت امارات سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت نفت دولتی پاکستان حدود ۳۰۵ میلیون دلار برای اکتشاف نفت خام و گاز طبیعی در آب های امارات در خلیج فارس سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، امارات متحده عربی برای اولین بار یک امتیاز انحصاری نفتی به شرکت‌های پاکستان داده است.

طبق گزارش شرکت نفت ملی ابوظبی (ادنوک)، گروهی به رهبری شرکت نفت دولتی پاکستان حدود 305 میلیون دلار برای یافتن نفت خام و گاز طبیعی در آب های امارات در خلیج فارس سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ادنوک در حال گسترش میادین نفتی خود است و از شرکایش برای یافتن ذخایر جدید دعوت می‌کند. ابوظبی قصد دارد ظرفیت تولید خود را 25 درصد تا 2030 افزایش داده و به 5 میلیون بشکه در روز برساند. این قرارداد کمکی است برای پاکستان، پنجمین کشور پرجمعیت دنیا، جهت تامین نیاز فزاینده این کشور به تقاضا.

ابوظبی برخلاف عربستان و اکثر اعضای اوپک حاشیه خلیج فارس، از شرکت های بین المللی به عنوان سرمایه‌گذار در میادین نفت و گاز خود استفاده میکند. این امیرنشین طی دهه گذشته با توجه به افزایش سریع تقاضا در آسیا، از شرکت‌هایی از این قاره دعوت به همکاری کرده است. شرکت هایی از چین، کره جنوبی و هند سهام بلوک های تولید و اکتشاف نفت در امارات را در اختیار دارند.

این قرارداد دورنمای همکاری بین پاکستان و امارات در زمینه انرژی را وسیع‌تر می‌کند. پاکستان حدود 100 هزار بشکه در روز نفت امارات را وارد می کند وشرکت سرمایه‌گذاری مبادله سهام پالایشگاهی در پاکستان را در اختیار دارد.

امارات سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است و روزانه 2.75 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

انتهای پیام/92