شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرانسه#برف#کتاب

شهیدی که ادامه تحصیل در فرانسه را به عشق امام(ره) رها کرد


شهیدی که ادامه تحصیل در فرانسه را به عشق امام(ره) رها کرد

کتاب «از برف تا برف»، نوشته علی اکبری مزدآبادی، شامل خاطرات و تصاویری کمتر دیده شده از شهید مهدی زین‌الدین به عربی ترجمه و در لبنان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «از برف تا برف»؛ شامل خاطراتی از زندگی شهید مهدی زین‌الدین توسط نشر دارالمعارف لبنان به عربی ترجمه و منتشر شد. این اثر که به قلم علی اکبری مزدآبادی نوشته شده است، شامل 45 عنوان برگزیده از خاطرات و سخنرانی‌های فرمانده لشکر 17 علی ابن ابی طالب(ع) را برعهده داشت. 

با استعدادترین فرزند من، اخراج از مدرسه، پذیرش از دانشگاه فرانسه، به روایت مهدی، هفتاد درد یتیم، حسن و مهدی، خالم خوب نیست، من باید بروم، اشتباه کردم، لی‌لی پوت، آزمایش اطاعت، جلسه قرارگاه، کامیون بی‌صاحب، چهره به‌یاد ماندنی، بپیچ سمت چپ، شوخی با فرمانده، با تانک می‌روم، صحنه‌ای ماندگار، دعای آخر و زین‌الدین را زدند از جمله عناوین این اثر را تشکیل می‌دهند. کتاب «از برف تا برف» در کنار خاطرات، 50 قطعه عکس کمتر دیده شده را نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

شهید زین‌الدین در سال 1338 متولد شد و در سال 1363، در حالی در کنار برادرش، «مجید» به شهادت رسید که فرماندهی لشکر 17 علی ابن ابی طالب(ع) (شامل یگان رزمندگان قم ، اراک و خمین) را بر عهده داشت. گفته می‌شود که خاندان «زین الدین» یکی از طوایف بزرگ شیعیان در لبنان است و گفته می شود که خانواده ی شهید مهدی زین الدین، اصالتاً به این خاندان منتسب است.

کتاب , ترجمه , ادبیات دفاع مقدس ,

داستان زندگی شهید زین‌الدین مانند همه شهدای جنگ تحمیلی خواندنی است. جوانی که به شوق دیدار امام خمینی(ره)، ادامه تحصیل در فرانسه را انتخاب کرد، اما با دیدار امام(ره) مسیر زندگی‌اش تغییر کرد. عبدالرزاق شیخ زین‌الدین، پدر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین، پیش‌تر در این رابطه گفته بود: به عشق اینکه در کنار امام خمینی(ره) باشد، فرانسه را انتخاب کرد و از چهار دانشگاه فرانسه برایش نامه آمده بود. داشت تحقیق می‌کرد که کدام دانشگاه نزدیک محل اقامت امام(ره) است.

وی ادامه داد: همان زمان شنیده بود که یکی از دانشجوهای ایرانی که در فرانسه تحصیل کرده بود، نزد امام(ره) رفته و ایشان نیز به او دستور داده و گفته بودند ایران به وجود شما جوان‌ها نیاز دارد.

انتهای پیام/