به گزارش برنا، «منوچهر متکی» سخنگوی شورای وحدت در پایان چهلمین جلسه هیات عالی شورای وحدت با اشاره به فرایند استقرار دولت جدید و برگزاری مراسم ‌باشکوه تنفیذ، تحلیف و روند معرفی و بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس، گفت: هیات عالی شورای وحدت بار دیگر حمایت کامل خود از آیت الله سید ابراهیم رییسی را اعلام می کند و تاکید دارد که برای موفقیت برنامه اعلامی رییسی تمام تلاش خود را به انجام خواهد رساند.

سخنگوی شورای وحدت ادامه داد: این حمایت برآمده از انجام یک وظیفه دینی و انقلابی، تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، شناخت از شخصیت و مواضع آیت الله رییسی و رای اکثریت قاطع شرکت کنندگان در انتخابات است.

متکی همچنین به ادامه دور جدید فعالیت شورای وحدت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: موج پدید آمده از تشکیل شورای وحدت و گسترش آن در فضای سیاسی کشور با مشارکت روحانیت، احزاب، اقشار و ‌چهره‌های موثر و ذی نفوذ در استان‌ها و با رویکردی خردورزانه، شفاف و ‌تکیه بر نظرات و آراء جمعی هم اینک به یک مطالبه جدی برای تداوم این حرکت تبدیل شده است.

وی از تصمیم قطعی شورای وحدت به ادامه فعالیت‌ها در دور جدید خبر داد و افزود: راهبرد ما در ۲ سال آینده سازماندهی و تشکیلات شورای وحدت برای ورود پرشور به انتخابات ۱۴۰۲ است.

سخنگوی شورای وحدت از حجت الاسلام محمد حسین موسی پور، اسدالله بادامچیان، نیره قوی، حسین الله کرم، متین منتظمی و متکی به عنوان اعضای کارگروه تدوین نسخه جامع مرامنامه، اساسنامه و ساختار تشکیلات کشوری شورای وحدت نام برد که گزارش جلسات خود را به هیأت عالی ارایه داده اند و این بررسی تا پایان شهریور ماه جاری تکمیل و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.