شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#ایام اربعین

۷۰۰ موکب عراقی در ایام اربعین امسال تجلیل می‌شوند

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین با اشاره به تجلیل از ۷۰۰ موکب‌دار عراقی، از آماده‌سازی هدایا و بسته فرهنگی همراه با تبرکی از آستان قدس رضوی برای تقدیر از فعالیت‌های موکب‌های عراقی در ایام اربعین خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ، با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور تقدیر از موکب‌داران عراقی اظهار داشت: در ایام اربعین مردم عراق بدون چشم‌داشت از زوار حسینی پذیرایی می‌کنند و به خوبی میزبان زائران اربعین هستند؛ به طوری که از هیچ تلاشی برای رفاه حال زوار دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال در نظر داریم از ۷۰۰ موکب عراقی تجلیل کنیم، افزود: برای این منظور بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی کردیم که در این بسته فرهنگی و هدایا علاوه بر صنایع دستی ایران و کتیبه‌هایی با لوگوی شعار اربعین امسال که «الحسین؛ سفینةالنجاة» است، محتواهایی به زبان عربی نیز آماده کردیم نا در اختیار موکبداران قرار دهیم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با اشاره به اینکه امسال هدایای متبرکی از آستان قدس رضوی نیز برای تجلیل از فعالیت و خدمات موکب‌داران عراقی پیش‌بینی شده است، گفت: در هدایایی که به موکب‌داران عراقی اعطامی‌شود، تبرکی از حرم امام رضا (ع) به همراه یک‌جلد کلام‌الله مجید و لوح‌ تقدیر قرار دارد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه تلاش مسؤولان اعزام زائران به عراق همزمان با ایام اربعین حسینی است، تصریح کرد: امیدواریم در راهپیمایی اربعین زائران ایرانی هم در کنار زوار سایر کشورها در این‌ حماسه عظیم حضور یابند و از فیض حضور در مسیر کربلا در اربعین ۱۴۰۰ بهره‌مند شوند.

وضعیت اربعین امسال همچنان از سوی عراق برای زوار خارجی اعلام نشده است. اما روز گذشته عبداللهیان، وزیر امور خارجه از نهایی شدن آن تا ۴۸ساعت آینده خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس