آیت ملک‌نیا مدیر سالن‌های سینمای موزه در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: امروز هیچ یک از اهالی سینما انتظار ندارند که فیلم‌هایشان فروش قبل از کرونا را داشته باشد و در حال حاضر همه تنها به این فکر می‌کنیم که فیلم‌هایی اکران شود تا سینما احیا شود و امیدواریم با واکسیناسیون کامل شاید بتوان پس از جشنواره فیلم فجر امسال انتظار داشت که کم‌کم به شرایط قبل برگردیم.

ملک‌نیا خاطرنشان کرد: اکران فیلم سینمایی «دینامیت» اتفاق مثبتی بود. موضوع فیلم‌هایی که اکران می‌شوند قطعاً بسیار مهم و حائز اهمیت هستند و در استقبال آثار تأثیر خواهند گذاشت اما به نظر من فروش فیلم‌ها در مناطق مختلف با هم تفاوت دارد و برخی فیلم‌ها در برخی مناطق شهر فروش بیشتری دارد و برخی فیلم‌ها هم در مناطقی خاص مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

او افزود: از نظر من قطعاً از فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان استقبال می‌شود و البته استقبال از این اثر هم باز به مناطق مختلف با فرهنگ‌های مختلف بستگی دارد اما فکر می‌کنم به طور کل فیلم با توجه به موضوعی که دارد و بازیگرانی چون مهران مدیری و پیمان معادی بتواند فروش قابل قبولی در شرایط حاضر داشته باشد.

مدیر سالن‌های سینمای موزه تأکید کرد: امروز ریسک شکست فیلم‌ها برای تهیه‌کننده‌ها و صاحبان آثار به حداقل رسیده است و فیلمسازان با ریسک کمتری می‌توانند به اکران فکر کنند. اولین فیلمی که ریسک اکران را به جان خرید فیلم سینمایی «شنای پروانه» بود که اثری جدی بود و توانست فروش نسبتاً خوبی داشت. به نظر من فیلم‌های خوب و با کیفیت فارغ از بحث ژانر که کمدی باشد یا خیر می‌توانند فروش داشته باشند.

ملک‌نیا در پایان گفت: اگر فیلم سینمایی «چپ راست» که یک فیلم کمدی است همزمان با «درخت گردو» اکران می‌شد قطعاً شرایط بهتری وجود داشت و این دو فیلم می‌توانستند به فروش یکدیگر کمک کنند. ما در سالن‌های سینما کمبودی نداریم و به نظر من مشکل اصلی در عدم وجود فیلم‌های مخاطب‌پسند در سینماها است. به نظر من در این شرایط که صاحبان آثار تمایلی به اکران ندارند بهتر است فیلم‌های خارجی را نیز برای اکران در نظر بگیریم. من فکر می‌کنم فیلم‌های خارجی روز دنیا می‌توانند فروش نسبتاً خوبی داشته باشند و حداقل به سینماها رونق بدهند.