شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیسی#اصلاح‌طلبان

ایراد گرفتن از رئیسی در کوتاه مدت اخلاقی نیست

رئیسی نمایه

عضو نهاد اجماع‌ساز و شورای سیاستگذاری (منحله) اصلاح‌طلبان معتقد است اصلاح‌طلبان نباید شتابزده با دولت رئیسی مواجه شوند و باید از اقدام خوب، از طرف هر کس که باشد حمایت کنند.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

حسن رسولی که از نزدیکان محمدرضا عارف محسوب می‌شود، به «جماران» گفت: در مورد آقای رئیسی و دولت‌شان ابتدا باید کمی فرصت بدهیم تا سیاست‌هایش را دنبال کند هم هدفگذاری کند هم خط‌مشی خود را بیان کند. بنابراین باید مدت زمانی بگذرد و از نگاه بنده در این فرصت کوتاه با انجام یک سفر و دو مصاحبه قابل ارزیابی نیست.

او افزود: آنچه که مسلم است این است که دولت آقای رئیسی در مقایسه با دولت‌های گذشته از یک صفتی برخوردار است که هیچ کدام از دولت‌های گذشته، از آن برخوردار نیستند و آن هم همراهی و همسویی همه ارکان حاکمیت با دولت است. در حقیقت آنچه به عنوان عدم انسجام در ساختار حاکمیت مطرح بود به نظر می‌رسد با در کنار هم قرار گرفتن رئیسی، قالیباف و محسنی اژه ای، برطرف شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از قضاوت شتابزده پرهیز کنیم، افزود: در میان مدت و بلندمدت از قضاوت شتابزده باید پرهیز کنیم آنچه که مسلم است صرف نظر از اینکه از منظر ما اصلاح‌طلبان، آقای رئیسی و دولتش، دولت اصلاح‌طلب نبوده و نیست و ما با ایشان در رقابت هستیم منتهی صرف نظر از اینکه ما در رقابت با جریان اصولگرا هستیم همانطور که شخص آقای رئیسی گفتند، رئیس‌جمهور همه مردم ایران است؛ موفقیت آقای رئیسی و تیمش موفقیت ملت ایران است در کنار ملت ایران، جریان اصلاح‌طلب، اصلی‌ترین دغدغه‌اش حفظ کشور و رفع مشکلات است از این موفقیت خوشنود خواهند شد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب درباره آینده اصلاح‌طلبان در دولت آقای رئیسی عنوان کرد: من فکر می‌کنم کمی باید صبر کنیم اگر رفتار خوبی از آقای رئیسی می‌بینیم بیان کنیم اینکه آقای رئیسی در این مدت کوتاه بین مردم حاضر شدند و از راه دور مدیریت نکردند این رفتار مدیریتی، رفتار مدیریتی خوب و پسندیده‌ای است چه از سوی آقای خاتمی مورد قبول اصلاح‌طلبان باشد چه از آقای احمدی‌نژاد باشد و چه از آقای رئیسی باشد. کار خوب، خوب است از هر کسی که سر بزند. منتهی مسائل مبتلابه کشور ما در شرایط فعلی، بسیار عمیق‌تر و پیچیده‌تر از این مسائل است. اینها هم مهم است اما اهم مسائل، کسری بودجه است، عدم تعادل تراز بازرگانی کشور است، بالابودن نرخ تورم است، زیر صفر بودن نرخ سرمایه‌گذاری است، بالابودن نرخ بیکاری است. مسائل استراتژیک کشور در شرایط فعلی، تعیین‌کننده موفقیت یا عدم موفقیت دولت است که آن هم در کوتاه مدت، اخلاقی نیست که ما اگر ایرادی از دولت آقای رئیسی می‌بینیم در حقیقت آن را بزرگنمایی کنیم و نقاط مثبتی هم که می‌بینیم را بیان نکنیم.

رسولی اضافه کرد: فکر می‌کنم ما اصلاح‌طلبان وظیفه‌مان نسبت به دولت آقای رئیسی، نقد صادقانه، دلسوزانه و مشفقانه است نه تنها در مورد آقای رئیسی بلکه درباره سایر مسائلی که در ایران و اطراف ایران می‌گذرد.

او عنوان کرد: نفس حضور آقای رئیسی در بین مردم کار درست و پسندیده‌ای است وجهه مردمی بودنشون مهم است اینکه آقای رئیس‌جمهور از موضع بالا با مردم رفتار نکنند از نگاه من صفت‌های خوبی است.

این فعال اصلاح‌طلب‌اشاره کرد: از نگاه من مبنای اصلی، این موضوع خواهد بود که موهبت یکدستی دولت باعث ثبات، کارآمدی و کاهش مشکلات مردم و ایجاد امید به آینده شود. اینها مسائل بسیار مهمی است و ظرف یک ماه و ده روز و بیست روز و... قابل تحقق و ارزیابی نیست هر نوع اظهارنظری واقع بینانه و منصفانه نیست.