شهر خبر

تنها ۵ درصد از بیماران کرونایی دچار عوارض وخیم می‌شوند!

از ۱۰۰ بیمار کرونایی تنها ۵ نفر دچار عوارض وخیم کرونایی می‌شوند.

تنها ۵ درصد از بیماران کرونایی دچار عوارض وخیم می‌شوند!

به گزارش منیبان؛ سلیمان حسین زاده پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد با تاکید بر اینکه مردم نباید خیلی از علائم اولیه کرونا ترس و استرس به خود راه دهند، گفت: طبق آمار از هر ۱۰۰ نفر که دچار کووید ۱۹ می‌شوند، ۷۰ نفر بدون مشکل از این بیماری عبور می‌کنند.

حسین زاده افزود: از هر ۳۰ نفر باقیمانده نیز حدود ۱۵ نفر با مراجعه به پزشک به صورت سرپایی و با استراحت و مراقبت در منزل مداوا می‌شوند.

وی اذعان کرد: از تعداد ۱۵ نفر باقیمانده کرونایی نیز که مجبور به بستری در بیمارستان می‌شوند، تنها حدود پنج تا ۶ نفر دچار عوارض وخیم این بیماری می‌شوند که برای مراقبت‌های بیشتر و تزریق دارو‌های موثر به بخش آی سی یو منتقل می‌شوند.

پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه منفی شدن تست PCR مبتلایان به کرونا زمان بر است، تصریح کرد: همچنین مثبت شدن تست پی سی آر (PCR) تنها بیانگر آن است که این فرد می‌تواند ناقل ویروس باشد و به طور حتم مساوی با بیمار بودن فرد نیست، به طوری که یک نفر ممکن است دارای پی سی آر مثبت باشد، اما بیمار نباشد و بالعکس نیز ممکن است شخص دارای پی سی آر منفی باشد و ویروس داخل بدن داشته باشد و دچار بیماری کرونا باشد.