شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#افغانستان

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد

سازمان ملل متحد در افغانستان می ماند

سازمان ملل متحد در افغانستان می ماند

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان بین المللی همچنان در افغانستان می ماند.

به گزارش مشرق، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به خبرنگاران گفت ما متعهد هستیم به رغم خروج ارتش ها در افغانستان بمانیم.

وی در عین حال اظهار داشت به توزیع کمک ها در افغانستان ادامه می دهیم و منابع بیشتری مورد نیاز است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز در بیانیه ای نگرانی خود را از عمیق تر شدن بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان اعلام کرد و نسبت به آن هشدار داد.

گوترش روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای تصریح کرد امروزه تقریبا نیمی از جمعیت افغانستان- ۱۸ میلیون نفر-  نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود اکنون بیش از هر زمان دیگر کودکان ، زنان و مردان افغان به حمایت و همبستگی جامعه بین المللی نیاز دارند.

گوترش از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست که در "تاریک ترین ساعت نیاز مردم افغانستان" برای کمک های به موقع ، منعطف و جامع اقدام کنند.

روز گذشته، آخرین نیروهای آمریکایی پس از دو دهه افغانستان را ترک کردند.

براساس پیش بینی یونیسف، اگر شرایط موجود در افغانستان ادامه پیدا کند یک میلیون کودک زیر ۵ سال با مشکل جدی سوتغذیه مواجه خواهند شد که تاثیری مخرب بر تمام زندگی پیش روی آنها خواهد گذاشت.

طبق گزارش یونیسف بیش از ۴ میلیون کودک شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دختر از برنامه تحصیلی و مدرسه خارج  و  حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز مجبور به فرار از خانه هایشان شدند.

منبع: ایرنا