به گزارش المسیره، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس استان البیضاء یک عملیات امنیتی موفق را انجام داد و توانست یک انبار سلاح و کارگاه تهیه مواد منفجره، کمربندهای انفجاری و بمب‌های دستی متعلق به گروه‌های تکفیری-تروریستی این منطقه شناسایی کند.

در این بیانیه آمده است: در عملیات امنیتی مذکور مخفیگاه عبدالله عثمان الحمیقانی معروف به ابورقیه در شهر الزاهر مورد حمله قرار گرفت که در آنجا یک انبار و کارگاه ساخت بمب‌های دستی و کمربندهای انفجاری شناسایی شد.

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن گفت که در این کارگاه مقادیر قابل توجهی مین، کمربند انفجاری، مواد تهیه بمب‌های دستی و تعدادی مدار الکتریکی که در عملیات انفجار بمب‌های دستی به کار گرفته می‌شود، توقیف شد.

در این بیانیه آمده است، تروریست‌ها این مواد منفجره را آماده کرده بودند تا با آن شهروندان و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و شخصیت‌های اجتماعی برجسته در استان البیضاء را هدف بگیرند.

وزارت کشور یمن از نقش شهروندان یمنی در شناسایی آنچه از لانه‌های گروه های تروریستی باقیمانده است، تمجید کرد و گفت که همکاری آنها با نیروهای امنیتی در تقویت امنیت و ثبات یمن تاثیرگذار بوده است.

 یک هفته پیش نیز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند مقادیری سلاح و مین را در دو عملیات امنیتی جداگانه از تکفیری‌ها در استان البیضاء که بخش وسیعی از آن در کنترل دولت نجات ملی یمن است، ضبط کنند.

قریب به دو ماه پیش گروهک تروریستی القاعده در بیانیه‌ای از کشته شدن چندین نفر از سرکردگان خود در البیضاء یمن خبر داد و این موضوع بار دیگر بر ارتباط محکم میان ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی و گروهک‌های تروریستی-تکفیری یعنی داعش و القاعده صحه گذاشت.

دولت نجات ملی یمن همان زمان تاکید کرد که آمریکا در پشت پرده عملیاتی است که عناصر مزدور ائتلاف سعودی در شهر الزاهر استان بیضاء تحت عنوان النجم‌الثاقب به راه انداختند.آ مریکایی که به دروغ از تمایل به صلح در یمن دم می‌زند.

کشف کارگاه تولید بمب متعلق به تکفیری‌های مورد حمایت ائتلاف سعودی در الیمن