به گزارش برنا، سید قاسم قاسمی مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران و عضو هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: کاروان فرهنگی ورزشی اعزامی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یکی از موفق‌ترین کاروان های جمهوری اسلامی ایران در دوران ورزشی پس از انقلاب اسلامی است.

قاسمی گفت: تیم اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ۸۳ ورزشکار در ۱۰ رشته که مزین به نام سردار دلها است در این مسابقات شرکت کرده و به لطف خدا و اراده جوانان غیرتمند ایران اسلامی توانسته علاوه بر کسب مدال‌های رنگارنگ رشته های جودو، تیراندازی با کمان و اسلحه، دو و میدانی و والیبال نشسته باعث ترویج فرهنگ اخلاق‌مداری و منش پهلوانی شود.

عضو هیئت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: این تلاش ها میسر نمی شود مگر با توجه و مدیریت مسئولین متعهد و متخصص که در این میان آقای خسروی وفا به عنوان رئیس کمیته ملی پارالمپیک با تلاش فراوان و حضور موثر در کنار کاروان اعزامی به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت پرداخته و باعث بالا رفتن انگیزه و روحیه بخشیدن در بین ورزشکاران و سایر اعضای تیم شد. این توجه و وظیفه‌شناسی در کنار نگاه مثبت و توان اجرایی سایر مدیران کاروان از جمله هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی قابل تقدیر و تشکر است.

سردار قاسمی به شرایط موجود در دهکده محل حضور کاروان سردار دل ها نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط فیزیکی و روانی حاکم بر ورزشکاران، شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی کار را برای ورزشکاران بسیار سخت کرد اما نتایج به دست آمده توسط این غیور مردان و زنان کشور که بی شک باعث غرور ملت عزیزمان است بهترین دستمزد برای تلاش آنان به حساب می آید و انشاء‌الله مبارکشان باشد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران، ورزشکاران کاروان سردار دل ها را مبین فرهنگ و هویت ایران اسلامی خواند و گفت: ورزشکاران حاضر در کاروان سردار دل ها، نمایانگر منش پهلوانی و اقتدار ایران اسلامی هستند که با تلاش خود نشان دادند، وفاداری و ایثار سردار سلیمانی اکنون یک منش و یک چراغ راه است که هر کس به آن اقتدا کند مورد لطف پروردگار قرار گرفته و عزتمند می‌شود.