شهر خبر

یکصد ژنرال بازنشسته آمریکایی خواستار استعفای وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح آمریکا شدند


یکصد ژنرال بازنشسته آمریکایی خواستار استعفای وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح آمریکا شدند

حدود ۱۰۰ ژنرال آمریکایی با امضای نامه‌ای از وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا خواستند که به دلیل افتضاحی که در افغانستان به بار آورده‌اند، از سمت خود استعفا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حدود 100 ژنرال بازنشسته آمریکایی طی نامه‌ای خواستار استعفای «لوید آستین» وزیر دفاع و «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به دلیل عملکرد فاجعه‌بار آنها در جریان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شدند.

این ژنرال‌های بازنشسته آمریکایی در نامه شدید اللحن خود در خصوص شکست مفتضحانه آمریکا در افغانستان نوشته‌اند: «پیامدهای این فاجعه بسیار بزرگ است و برای دهه‌ها بر امنیت آمریکایی‌ها تأثیرگذار خواهد بود.»

در ادامه این نامه تأکید شده است: «از دست رفتن میلیاردها دلار تجهیزات و منابع پیشرفته نظامی و افتادن آنهابه دست دشمنان ما فاجعه‌بار است. آسیب وارد شده به اعتبار ایالات متهده قابل توصیف نیست. ما اکنون به عنوان یک شریک غیرقابل‌ اتکا در توافقات یا عملیات‌های بین‌المللی دیده می‌شویم و برای سال‌های زیادی چنین خواهد بود. اعتماد به ایالات متحده به طرز غیرقابل جبرانی آسیب دیده است.»

نویسندگان نامه افزوده‌اند: «علاوه بر این، اکنون رقبای ما به دلیل عملکرد ضعیفمان در افغانستان، برای اقدام علیه آمریکا جسورتر شده ‌اند. چین بیشترین نفع را [از این وضعیت] می‌برد و پس از آن نیز روسیه، پاکستان، ایران، کره شمالی و دیگران هستند.»

ژنرال‌های بازنشسته امضاکننده این نامه که در بین آنها نام سپهبد «جان پویندکستر» -که در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان به‌مدت حدود یک سال سمت مشاور امنیت ملی دولت آمریکا را برعهده داشته است- نیز دیده می‌شود، در پایان اعلام کرده‌اند: «به دلایلی که گفته شد، ما از لوید آستین وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح می‌خواهیم که از سمتشان استعفا کنند. یک اصل بنیادی در نیروهای مسلح پاسخگو کردن افراد مسئول در قبال کارهایی که انجام داده‌اند و کارهایی که انجام نداده‌اند، است. همه افراد در همه سطوح باید در قبال این افتضاح و تراژدی قابل اجتناب پاسخگو باشند.»

انتهای پیام/.