به گزارش برنا، در آخرین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان که امروز به میزبانی سالن 12 هزارنفری آزادی برگزار شد، نوجوانان ایران میزبان آرژانتین بودند.

دو تیم درحالی مقابل هم صف‌آرایی کردند که شاگردان مسعود آرمات مرحله گروهی را با 3 برد و یک باخت و ایستادن در رده دوم گروه A تمام کرده بودند تا در مرحله دوم هم با غلبه بر جمهوری چک راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شوند.

در طرف مقابل آرژانتین که کارنامه‌ای از سه عنوان مشترک سومی در سال‌های 2005، 2007، 2009 و البته مقام نایب قهرمانی سال 2015 را در کارنامه دارد در این دوره از رقابت‌ها موفق به صدرنشینی گروه D با 4 پیروزی متوالی در مرحله مقدماتی شد و با از پیش رو برداشتن تایلند، راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

تقابل ایران و آرژانتین اما با شروع بسیار خوب نوجوانان کشورمان در ست اول آغاز شد و شاگردان پابلو ریکو هرچند که گام به گام پیش آمدند اما درنهایت در امتیاز 25 بر 21 متوقف شدند تا ست به سود ایران تمام شود.

در ست دوم به‌رغم بازی نزدیک ایران مقابل حریف، این آرژانتین بود که به امتیاز 26 بر 24 رسید. ایران در ست سوم جبران مافات کرد و با کسب امتیاز 25 بر 19 بازی را به ست چهارم کشاند.

چهارمین ست بازی با اختلاف امتیاز بالا برای ایران همراه بود به طوری که فاصله تا امتیاز 20 بر 8 به سود ایران پیش رفت و آرژانتین به زحمت و در امتیاز 10 بر 23 توانست امتیازاتش را از تک رقمی بودن خارج کند. درنهایت ایران با کسب امتیاز 25 بر 11 بازی را برد و حریف لهستان در مرحله نیمه‌نهایی شد.

مسعود آرمات درآغاز بازی از ترکیب اولیه یوسف کاظمی، یونس جوان، امیرحمد گلزاده، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) استفاده کرد.

برای آرژانتین هم جیولیانو تورسیتو، ناهیل کاستیلو، ایمانوئل سالازار، ایزکوئیل واسکز، ناهیل گارسیا، لوکاس کونده و مانوئل البرچ (لیبرو) بازی را استارت زدند.

گفتنی است ایران با 2 قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و 2 مدال برنز در رتبه سوم پرافتخارترین تیم‌های والیبال نوجوانان زیر 19 سال جهان قرار دارد.

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان که از دوم شهریورماه با حضور 18 تیم آغاز شده است، روز پنج‌شنبه هفته جاری به پایان می‌رسد.