شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

جهاد اسلامی:

فلسطینی‌ها بر سر حقوقشان سازش نمی‌کنند/ هشدار به ابومازن درباره دل خوش کردن به آمریکایی‌ها

جهاد اسلامی: فلسطینی‌ها بر سر حقوقشان سازش نمی‌کنند/هشدار به ابومازن درباره دل خوش کردن به آمریکایی‌ها

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن انتقاد از دیدار ابومازن با یک جنایتکار جنگی گفت: فلسطینی‌ها بر سر حقوق خود با کسی سازش نمی‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، «أحمد المدلل» از اعضای بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که دیدار «ابومازن» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منزله نادیده گرفتن فداکاری‌های ملت فلسطین از سوی این تشکیلات است.

وی افزود: هیچ کس دیدار با جنایتکاری جنگی را که دستش به خون مردم فلسطین آلوده است، نخواهد پذیرفت.

این عضو بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ضرورت محکوم کردن چنین دیدارهایی تاکید کرد و گفت که این دیدارها باطل و به نفع رژیم صهیونیستی است و برای ملت فلسطین نتیجه‌ای جز ویرانی و تباهی بیشتر ندارد.

المدلل اظهار داشت: هر کس که فکر می‌کند بین ما و بین رژیم صهیونیستی پل‌های اعتماد وجود دارد متوهم است.

وی با اشاره به توطئه‌های طراحی شده علیه مسئله فلسطین گفت: گزینه اقتصادی گزینه‌ای شکست خورده است و ملت فلسطین هرگز بر سر حقوق و اصولشان با کسی سازش نمی‌کنند.

المدلل با تاکید بر  ضرورت قطع رابطه با رژیم صهیونیستی گفت: بهتر بود که ابومازن در سایه تشدید تجاوز به ملت فلسطین و مقدسات آنها دستش را در دستان گروه‌های فلسطینی می‌گذاشت، زیرا مرحله‌ای که ما در آن به سر می‌بریم نیازمند وحدت و اجرای توافق‌های حاصل شده بین گروه‌های فلسطینی است.

وی از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که به تحرکات آمریکایی‌ها دل خوش نکند و وارد مذاکره با صهیونیست‌ها نشود، زیرا این مذاکرات به مسئله فلسطین ضربه زده است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه گفت که با «ابومازن» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله واقع در کرانه باختری دیدار کرده است.

گانتز گفت که در این دیدار با «ابومازن» درباره مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی بحث و تبادل نظر کرده است.

وزیر جنگ اسرائیل اظهار داشت: به محمود عباس گفتم که ما آماده‌ایم اقداماتی برای تقویت اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین انجام دهیم.

دیدار وزیر جنگ اسرائیل و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی صورت گرفته است که رژیم صهیونیستی طی سه ماه گذشته بعد از جنگ یازده روزه اخیر، از اجرای تعهدات خود از قبیل کاهش محاصره و ترخیص برخی از اقلام و مواد به غزه و موافقت با ورود کمک های مالی به غزه طفره رفته و انتظار می‌رود، تداوم این گونه کارشکنی ها به آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در فلسطین اشغالی منجر شود.

 این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه عصر شنبه اعلام کردند که مهلت داده شده به رژیم صهیونیستی به پایان رسیده و هیچ تغییری در وضعیت محاصره غزه ایجاد نشده است.

این گروه‌ها افزودند: «تشدید تدریجی از عصر شنبه با عملیات خشم شبانه در شرق غزه آغاز می‌شود و از روز یکشنبه، بالن‌های آتش زا و انفجاری به عرصه عملیات باز خواهد گشت».

منبع: تسنیم