شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#جدید#تفاهم‌نامه

توسط دولت عمان؛

تفاهم‌نامه جدید با عربستان امضا شد!

عربستان و عمان یادداشت تفاهم همکاری مشترک در زمینه تشویق و تقویت سرمایه گذاری میان دو کشور امضا کردند و بدین ترتیب گام دیگری در جهت تحکیم روابط میان خود برداشتند.

تفاهم‌نامه جدید با عربستان امضا شد!

به گزارش منیبان؛ از تارنمای خبری " الخلیج الجدید" ، این توافقنامه در حاشیه سمینار سرمایه گذاری سعودی - عمانی برگزار شده در مسقط به امضا رسید.

"خالد الفالح" وزیر سرمایه گذاری سعودی گفت: رویکرد رشد و توسعه در دو کشور و در راس آنها چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان و چشم انداز ۲۰۴۰ عمان زمینه گسترده ای را برای بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری کارآمد راهبردی مشترک فراهم آورده است.

الفالح افزود: میزان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده بر اساس طرح ۲۰۳۰ عربستان ۱۲ تریلیون ریال سعودی است.

قیس الیوسف وزیر بازرگانی و صنایع عمان نیز به نوبه خود بازرگانان و سرمایه گذاران سعودی را به سرمایه گذاری در کشورش فراخوانده و قول داد تا با آنها همچون سرمایه گذار عمانی برخورد شود و به طور کامل با آنان همکاری به عمل آید و از ایشان حمایت شود.

سمینار سرمایه گذاری عربستان سعودی و عمان با هدف افزایش ارتباطات و همکاری های اقتصادی و تجاری در بخش های دولتی و خصوصی دو کشور ، توسعه روابط تجاری ، تبادل تجربیات و افزایش تلاش ها برای ایجاد مشارکت تجاری و اقتصادی بین دو کشور برگزار شد.

عربستان و عمان در ژوئیه گذشته یادداشت تفاهم تاسیس " شورای هماهنگی مشترک " به منظور تقویت و گسترش افق های همکاری میان دو کشور را به امضا رساندند.

این توافق در جریان سفر هیثم بن طارق سلطان عمان به شهر نیوم واقع در شمال غرب عربستان به دست آمد که اولین سفر خارجی وی پس از به سلطنت رسیدن در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰ به شمار می رود.