شهر خبر

وزیر اتحاد کره جنوبی:

سئول خواستار ازسرگیری زودهنگام مذاکرات با کره‌شمالی شد

سئول خواستار ازسرگیری زودهنگام مذاکرات با کره‌شمالی شد

وزیر اتحاد کره جنوبی در سخنانی با تأکید بر لزوم «انعطاف بیشتر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ»، خواستار ازسرگیری زودهنگام مذاکرات با کره‌شمالی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزیر اتحاد کره جنوبی امروز سه شنبه درخواست ازسرگیری زودهنگام مذاکرات با کره شمالی را مطرح و در ادامه تاکید کرد که گفتگو تنها راه رسیدن به اهدافی است که هر کسی خواهان آن است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «لی این-یانگ» (Lee In-young) وزیر اتحاد کره جنوبی همچنین از کره شمالی خواست تا در خصوص همکاری های میان دو کُره در زمینه های بشردوستانه مذاکره کند.

وی در این باره اضافه کرد: حتی بدون وجود شرایط مناسب برای گفتگو؛ کره جنوبی، کره شمالی و آمریکا باید ابتدا مسیرهای ارتباطی خود را باز کنند، گرد هم نشسته و مذاکرات را ازسر بگیرند؛ زیرا گفتگو تنها راه رسیدن به اهداف مورد نظر آنها است.

«لی این-یانگ» در ادامه خواستار انعطاف بیشتر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ۳ دُور گفتگوی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه واشنگتن به شکست منتهی شد.

این در حالی است که «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی پیش از این از ایالات متحده و کره جنوبی به دلیل برگزاری رزمایش نظامی مشترک انتقاد کرد و آن را یک رزمایش جنگ هسته ای مقدماتی علیه کره شمالی و به منزله بیان واضح سیاست خصمانه واشنگتن برضد پیونگ یانگ تلقی کرد.

کیم یو جونگ اقدام کره جنوبی را «رفتار ریاکارانه» تلقی و برای سئول ابراز تاسف شدید کرد چرا که کره جنوبی تمرین های اولیه با آمریکا را در آستانه رزمایش اصلی آغاز کرده بود.