شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#پرسپولیسی‌ها

حمله شدید پرسپولیسی‌ها به فدراسیون درباره استقلال

پرسپولیسی‌ها به خبر توافق استقلال با مربی خارجی واکنش نشان دادند.

حمله شدید پرسپولیسی‌ها به فدراسیون درباره استقلال
خبرورزشی -

پس از اینکه فدراسیون فوتبال در تصمیمی پر حرف و حدیث ورود مربی و بازیکن خارجی به فوتبال ایران را ممنوع کرد با روی کار آمدن عزیزی خادم یکی از وعده‌های داده شده، حذف آیین نامه منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی با مشخص شدن ساز و کارهایی خاص بود. 

هم اکنون با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال آیین نامه منع جذب مربی و بازیکن خارجی حذف شده اما جذب بازیکن و مربی خارجی بر اساس شروطی برای تیم‌های لیگ برتری امکان پذیر است. یکی از شرایط اصلی ذکر شده در آیین نامه جدید، نداشتن بدهی خارجی به بازیکنان و مربیان سابق است.

 تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال از سالیان گذشته بدهی‌های زیادی در عرصه داخلی و بین المللی داشته اند. حالا هر دو تیم خواستار خرید بازیکن یا مربی خارجی هستند. 

پرسپولیس با اعلام یحیی گل محمدی به دنبال مهاجم خارجی است اما سازمان لیگ به این تیم اعلام کرده به دلیل بدهی به کالدرون و باز بودن این پرونده در فیفا تا زمان تسویه کامل با این سرمربی آرژانتینی امکان ثبت قرارداد بازیکن یا مربی خارجی برای سرخ های پایتخت وجود ندارد.

با این حال طرفداران پرسپولیس در فضای مجازی از اتفاقی که برای تیم رقیب آن‌ها افتاده گلایه دارند. هواداران پرسپولیس می‌گویند اگر فدراسیون فوتبال جذب مربی و بازیکن خارجی را منوط به نداشتن پرونده در فیفا کرده است چطور استقلال بدون توجه به بدهی ۱.۷ میلیون دلاری به استراماچونی سرمربی سابق ایتالیایی خود نسبت به جذب گابریل پین مربی خارجی اقدام و از سوی دیگر با شیمبا مهاجم فولاد توافق کرده است.

پرسپولیسی‌ها تاکید می کنند اگر این قانون برای همه یکسان است باید برای استقلالی‌ها نیز رعایت شود و فدراسیون اجازه ثبت قرارداد مربی و بازیکن خارجی این تیم را ندهد.