شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روز عرفه

عربستان| ربوده شدن فعال زن سعودی پس از فراخوان برای برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز


عربستان| ربوده شدن فعال زن سعودی پس از فراخوان برای برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز

یک سازمان حقوق بشری از بازداشت و ناپدید شدن برخی فعالان سعودی از جمله یک زن به دنبال فراخوان آنها برای برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز در روز عرفه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رای الاخر،سازمان حقوق بشر اروپایی سعودی ناپدید شدن « نجلا عبدالعزیز مروان» فعال زن سعودی را از زمان بازداشت وی بیش از 40 روز قبل فاش کرد.

سازمان مذکور گزارش داد که نیروهای رژیم آل سعود نجلا عبدالعزیز محمد المروان فعال زن سعودی را در 20 ژوئیه 2021 از خانه وی در ریاض ، بازداشت کردند. نجلا مادر دو فرزند می‌باشد.

بر اساس این اطلاعات ، رژیم سعودی با وجود گذشت بیش از یک ماه از بازداشت نجلاء عبدالمروان، همچنان او را به زور پنهان می‌کند ، زیرا خانواده نجلا هیچ اطلاعاتی در مورد او ندارند.

با توجه به حساب کاربری فعال نجلا در توییتر به نظر می‌رسد که او از دعوت برای تظاهرات همزمان در روز عرفه استقبال و حمایت کرده است.

گروهی از فعالان هشتگی به نام اعتراضات در روز عرفه راه‌اندازی کردند و خواستار شرکت در کمپینی علیه سیاست‌های دولت آل سعود و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی شده بودند. دعوت‌کنندگان به این تظاهرات مردمی، آزادی تمام بازداشت‌شدگان سیاسی و پایان ظلم به شهروندان این کشور را از جمله اهداف آن خواندند.

در همین راستا سازمان اروپایی حقوق بشر عربستان اعلام کرد که دستگیری‌های خودسرانه توسط نیروهای رژیم آل سعود علیه هر کسی که نظر خود را بیان کند نشان دهنده ماهیت رژیم سرکوبگر است. رعب و وحشت اعمال شده علیه فعالان و مدافعان حقوق بشر مانع از مستندسازی همه موارد بازداشت‌شدگان می‌شود.

گرچه این سازمان بازداشت «عبدالله المبارکی» فعال را به دلیل حمایت از فراخوان اعتراضی مستند کرد ، اما این سازمان نگران است که بازداشت‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که به دلیل سیاست ارعاب در داخل نتوانسته است آنها را مستند کند.

بر اساس گزارش این سازمان حقوق بشری با توجه به اعمال گسترده شکنجه در زندان‌های عربستان به ویژه علیه زنان بازداشت خودسرانه در عربستان نگرانی‌هایی در مورد سرنوشت بازداشت شدگان ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است که رژیم سعودی عامدانه فعالان زن و مدافعان حقوق را با محدودیت و دستگیری می‌ترساند، درحالی‌که ادعا می‌کند به دنبال ارتقاء اصلاحات و اعطای حقوق به زنان است.

رژیم سعودی ده‌ها زن فعال و مدافع حقوق بشر را دستگیر کرده و تحت اتهامات واهی به احکام خودسرانه علیه آنها می‌پردازد.

انتهای پیام/