شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاه

چند درصد از بیمارن قارچ سیاه می‌میرند؟

فوق تخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: ۳۰ درصد مبتلایان به قارچ سیاه که به دلیل ابتلا به کرونا دچار این بیماری شدند، به دلیل درگیری مغز با آن، جان خود را از دست داده‌اند.

چند درصد از بیمارن قارچ سیاه می‌میرند؟

به گزارش منیبان؛ صالح محبی، فوق تخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: ۵۰ درصد مبتلایان به قارچ سیاه با اقدامات درمانی کنترل شدند و ۲۰ درصد دیگر مبتلایان تحت اعمال جراحی قرار گرفتند.

او با بیان اینکه قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و شناخته شده است، اظهار کرد: این بیماری بر سینوس‌ها، مغز و ریه‌ها تاثیر می‌گذارد و به سرعت از آنجا به صورت، فک، چشم‌ها و مغز گسترش می‌یابد. قارچ جریان خونی را که بافت عفونی از آن می‌گذرد، مسدود می‌کند و این بافت مرده است که به جای خود قارچ باعث تغییر رنگ پوست افراد می شود.

این فوق تخصص گوش، حلقی و بینی تصریح کرد: قارچ سیاه بیشتر در افرادی بروز می یابد که بیماری زمینه‌ای دارند یا نقص سیستم ایمنی و ممکن است، برخی بیماران با ابتلا به کرونا، سیستم ایمنی‌شان تا حدی ضعیف شود که به این عفونت قارچی نیز مبتلا شوند.

صالحی، مصرف زیاد کورتون را باعث بروز قارچ سیاه در مبتلایان به کرونا دانست و ادامه داد: وقتی که فرد مبتلا به کرونا، قندخون و سطح اکسیژنش بالا باشد، بروز قارچ سیاه بویژه در ناحیه سینوس ها، مغز و چشم زیاد خواهد بود و باعث شعله وردن بیماری می شود.

او تصریح کرد: قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص ایمنی بدن، دیابت و فشارخون بالا هستند، بیشتر بروز می یابد و با توجه به اینکه کرونا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، زمینه بروز این بیماری نیز افزایش می یابد و درمان آن بسیار سخت بوده و اولویت،  تشخیص، نمونه برداری، برداشتن ترشحات و درمان طبی و استفاده از داروهای ضد قارچ است.

منبع: ایرنا