شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوبخت#معلمان
از نظر قانونی مجوز لازم برای افزایش حقوق ها وجود دارد؛

بیانیه مهم نوبخت در مورد فوق العاده ویژه معلمان

کدخبر: 437081
اقتصاد نیوز : نوبخت رییس پیشین سازمان برنامه و بودجه در مورد مبنای قانونی «فوق العاده ویژه» معلمان و سوءظن ایجاد شده توضیحاتی ارائه کرد و پاسخ مسائل مطرح شده توسط رییس جدید سازمان برنامه و بودجه را داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،  رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه در مورد قانونی بودن و صدور مجوزهای لازم برای پرداخت فوق العاده ویژه معلمان، توضیحاتی را به شکل دفاعیه، منتشر کرد.

در متن منتشر شده توسط محمدباقر نوبخت، آمده است:

همانطور که معلمان محترم استحضار دارند، طبق مصوبه اسفند سال ۹۵ هیات وزیران همه دستگاه‌های اجرایی که از افزایش تا ۵۰ درصدی امتیازات مواد ۶۵، ۶۶ و ۶۸ فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده نکرده بودند، می‌توانستند نهایتا با مجوز سازمان برنامه و بودجه از این افزایش استفاده نمایند و این سازمان در اسفند ۹۸ مجوز لازم را صادر نمود و همه دستگاه‌ها از این افزایش به ویژه ۵۰ درصد بند ۱۰ ماده ۶۸ برخوردار شدند. 

wEP0HJ1pZ4YA

اما آموزش و پرورش آن را با کسر افزایش‌های اعمال شده رتبه‌بندی به طور ناقص اجرا نمود که با مجوز سازمان یکبار آن را در سال۹۹ ترمیم نمود و چون ظرفیت قانونی هنوز وجود داشت، مقرر شد، مجددا تا سقف ۲۱ و ۲۷ در صد آن را تکمیل نمایند و با استفاده از ظرفیت بند (ط) ماده ۲۸ قانون الحاق، تامین اعتبار آن تکمیل گردد. لذا این اقدام نه صرفا در روز‌های پایانی دولت دوازدهم مطرح شد؛ بلکه از اواخر سال ۹۸ که مورد مطالبه معلمان محترم بوده و یکبار در سال ۹۹ ترمیم و تکمیل ان در سال ۱۴۰۰ انجام یافت. 

لذا نه تنها معلمان محترم شایسته چنین افزایشی بوده بلکه از نظر قانونی هم مجوز لازم برای اجرا آن وجود دارد. اینجانب به اراده دولت محترم سیزدهم در خدمت به کارمندان محترم به ویژه فرهنگیان شریف و استیفای قانونی انها اعتماد دارم و برداشتم این است که سوظنی پیش آمده است؛ لذا توصیه می‌نمایم به طور منطقی و با استدلال در جلساتی با مسولین ذیربط این مطالبه مورد مداقه و مشکل حل شود.