به گزارش علاج نیوز، تحقیق جدید محققان «موسسه ملی بهداشت» آمریکا، ارتباطی را میان «آنژیوم‌های غاری» (CA) — نوعی ناهنجاری رگ‌های خونی مغز– و ترکیب میکروبیوم روده پیدا کرده است. نتایج این مطالعه همچنین از تحقیقات نوظهور در مورد اهمیت محور میکروبیوتا-روده-مغز که رابط بین باکتری های موجود در روده و عملکرد مغز است، پشتیبانی […]

به گزارش علاج نیوز، تحقیق جدید محققان «موسسه ملی بهداشت» آمریکا، ارتباطی را میان «آنژیوم‌های غاری» (CA) — نوعی ناهنجاری رگ‌های خونی مغز– و ترکیب میکروبیوم روده پیدا کرده است. نتایج این مطالعه همچنین از تحقیقات نوظهور در مورد اهمیت محور میکروبیوتا-روده-مغز که رابط بین باکتری های موجود در روده و عملکرد مغز است، پشتیبانی می کند.

به نوشته یک مقاله، آنژیوم غاری نوعی ناهنجاری رگ خونی در مغز فرد است. ارزیابی ها نشان می دهد پنج دهم درصد افراد به این ناهنجاری مبتلا هستند. از این نیم درصد، ۴۰ درصد آنها علامت دار می شوند که برخی اوقات به دلیل خونریزی عروق است. علائم این بیماری شامل سردرد، اختلال در بینایی، تشنج یا سکته مغزی است.

محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا در این مطالعه، یک تجزیه و تحلیل ژنومی پیشرفته از نمونه های مدفوع ۱۲۲ نفر که دست کم به یک آنژیوم‌ غاری مبتلا بودند، انجام دادند. آنها این نمونه ها را با نمونه های مدفوع گروه کنترل که از لحاظ سن و جنسیت هماهنگی داشتند و به هیچ نوع آنژیوم غاری مبتلا نبودند، مقایسه کردند.

این مطالعه نشان داد که گروه مبتلا به آنژیوم غاری، باکتری‌های روده ای گرم منفی بیشتری داشتند، در حالی که در گروه کنترل باکتری‌های روده‌ای گرم مثبت بیشتری وجود داشت. علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد انواع خاص باکتری روده در افراد مبتلا به آنژیوم غاری شایع‌تر است. این مطالعه همچنین نشان داد باکتری های روده در افراد مبتلا به آنژیوم غاری مولکول های «لیپوپلی ساکارید» بیشتری تولید می کند.

این مطالعه همچنین مشخص کرد که ارتباط بین انواع باکتری‌ها و وجود آنژیوم غاری وجود دارد و ترکیب برخی از باکتری های روده می تواند به شناسایی میزان تهاجمی بودن آنژیوم غاری کمک کند.

بالاخره این مطالعه روشن کرد که تجزیه و تحلیل نوع خاص میکروبیوم‌ها، به همراه پلاسمای خون می‌تواند به پزشکان کمک کند تا شدت اختلال مغزی فرد را تعیین کنند.