مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان سینما و مدیر موسسه پخش نیمروز فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در حال حاضر فیلم سینمایی «دینامیت» اکران شده است که فروش بسیار خوبی داشته و مردم بسیاری به دیدن این فیلم در سینماها رفته‌اند. به نظر من دیگر تهیه‌کننده‌ها و صاحبان آثار نیز باید کم‌کم تصمیماتی برای اکران فیلمشان بگیرند.

صباغ‌زاده خاطرنشان کرد: به نظر من با ادامه این روند و احتمالاً اکران چند فیلم جدید دیگر تا شهریور ماه سینمای ایران به شرایط نسبتاً عادی برمی‌گردد و سینما دوباره به رونق می‌رسد. طی روزهای اخیر بر اساس شنیده‌هایی که دارم به نظر می‌رسد برخی تهیه‌کننده‌ها با شورای صنفی نمایش به رایزنی برای اکران فیلم‌هایشان رسیده‌اند.

او افزود: برخی فیلم‌ها به هیچ‌وجه برای اکران مناسب نیستند و شاید به لحاظ کیفی آثار سطح بالایی باشند اما مردم استقبالی از این فیلم‌ها نخواهند داشت و به نظر من این آثار که معمولاً فیلم‌هایی تجربی هستند بهتر است به صورت آنلاین اکران شوند تا صف اکران خلوت‌تر شود. فیلم‌سازی کاری بسیار پرهزینه است و لازم است با فیلم‌های پر مخاطب کاری کرد که مردم به سینما بیایند و ترسی که از حضور در سالن‌های سینما به وجود آمده از بین برود.

این کارگردان تأکید کرد: به هر حال با اکران فیلم «دینامیت» دیدیم که مردم به دیدن فیلمی که بتواند نظر آن‌ها را جلب کند می‌روند و مردم به خوبی می‌دانند سالن‌های سینما امن‌ترین مکان‌ها هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضد عفونی‌های صورت گرفته هیچ خطری مبنی بر احتمال مبتلا شدن به ویروس آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی «صبحانه‌ای برای دو نفر» در پایان اظهاراتش درباره ادامه روند تولید فیلم‌های سینمایی در شرایط حاضر گفت: این اتفاق برای من بسیار تعجب‌برانگیز است که همچنان بسیاری از تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان در شرایط حاضر دست به ساخت فیلم‌ می‌زنند. این شرایط نیاز به تحلیل و بررسی دارد و باید مشخص شود که با چه اطمینانی این فیلم‌ها ساخته می‌شوند. در واقع به نظر می‌رسد که اکران و بازگشت سرمایه برای این تولیدکنندگان اهمیت ندارد و در این شرایط تنها می‌توان منابع مالی این پروژه‌ها را از دولت و ارگان‌های مختلف یا پول‌های بادآورده دانست.