شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر فرهنگ#فرهنگ و ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هدف ما تسهیل گری در امور فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف ما تسهیل گری در تمام امور فرهنگی و هنری و حمایت از تمام بخش های آن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هدف ما تسهیل گری در امور فرهنگی و هنری است

محمدمهدی اسماعیلی عصر روز دوشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان افزود: می کوشیم تا تمام فعالیت های فرهنگی و هنری به ریل عادی خود بازگردد و در این مسیر ارائه بسته‌های حمایتی فرهنگی و هنری جزو اولویت‌ های کاری این وزارتخانه است.

وی افزود: در گام نخست قصد داریم در جلسه دولت و در ستاد ملی کرونا، ایجاد و ارائه بسته حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر را به تصویب برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ما در دوره جدید یک نگاه جامع و عام به فرهنگ و هنر است و در دولت‌ مردمی تمام ارکان آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ما قائل به انحصار نیستیم زیرا دولت قصد تصدی‌گری ندارد و باید تسهیل کننده و حمایت گر تمامی ارکان‌های مرتبط با فرهنگ و هنر باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که پس از یک دوره چهار ساله رشد قابل توجهی در محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری داشته باشیم اظهار کرد: دولت مردمی تمام همت و تلاش خود را برای بسترسازی مناسب و رشد فضای فرهنگی و هنری کشور معطوف خواهد کرد و در این زمینه استان ‌هایی مانند اصفهان باید پیشتاز باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پشتیبانی از فعالیت ‌های فرهنگی و هنری را وظیفه خود می‌دانیم و باید فرصت به هنرمندان و اصحاب فرهنگ داده شود تا فعالیت ‌های خود را بیش از قبل گسترش دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی مشکلات مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر باید شناسایی و رفع شود، تصریح کرد: فعالیت‌ ها پس از شیوع ویروس کرونا در زمینه ‌های مختلف مانند سینما فروش بلیت به شدت کاهش پیدا کرده و حتی به یک بیستم در سال گذشته رسیده است.

وی ادامه داد: کرونا در حوزه‌های مختلف موسیقی و تئاتر آسیب وارد کرد و باید در این زمینه واکسیناسیون ۸۳ هزار نفری حوزه فرهنگ و هنر که از امروز آغاز شده به زودی پایان یابد و شرایط کار به حالت عادی برگردد و نحو احسن پیش رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید گسترش یابد و در این زمینه قصد داریم در بودجه سال ۱۴۰۱ تغییرات اساسی در این بخش ایجاد کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه بخشی از گزارش‌های وضعیت موجود، در اخبار و فضای مجازی به جای برنامه‌هایم قلمداد شده بود تصریح کرد: همین امر شماری از انتقادها را به وجود آورد که البته تمام انتقادها را به دیده احترام می‌نگرم و این مباحث را به دل نخواهم گرفت.

وی با اشاره به اهمیت ملی شدن بسیاری از صنایع گفت: برای مثال در صنعت چاپ، کاغذ و جوهر و چاپ باید به خودکفایی دست پیدا کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت حمایت از عکاسان خبرنگاران تصریح کرد: آنان جلوی چشم ما هستند اما کمتر دیده می‌شود بنابراین باید از آنان حمایت صورت پذیرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سال ها در اصفهان افتخار خدمت داشتم و همگان می‌دانند که اصفهان چه گنجی است و چه گنجینه‌های بزرگی از تاریخ پر افتخار را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی و هنری اصفهان و قابلیت آن برای جذب حداکثری گردشگران گفت: اصفهان از بسیاری از شهرهای معروف اروپا مانند پاریس و لندن زیباتر پر جمعیت تراست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خاک اصفهان گیرایی دارد تصریح کرد: فعالان فرهنگ و هنر در ادوار مختلف تاریخ تا پا به این سرزمین گذاشتند به عنوان یک عنصر موثر تبدیل شدند.

اسماعیلی افزود: در این خطه تمامی اجزای مرتبط با فرهنگ و هنر به صورت یک جا جمع شده و این خصوصیت در هیچ کجای دنیا و کشور وجود ندارد، استان اصفهان در ارتباط با حوزه فلسفه، حکمت و عرفان همواره  یک چشمه جوشان بوده که در طول تاریخ، کشور را سیراب کرده است.

 نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد و نمایندگانی از بخش‌های گوناگون مانند مطبوعات، هنر، فرهنگ، کانون‌های قرآنی و مساجد نقطه نظرات خود را بیان کردند.

 

منبع: ايسنا