جواد منافی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با تاکید بر تمرکز ویژه کادر فنی روی بازی برابر استقلال تاجیکستان اظهار داشت: پرسپولیس بازی مهمی پیش روی دارد که دیداری حیاتی محسوب می شود. این بازی تک حذفی از اهمیت ویژه ای برای تیم گل محمدی برخوردار است که به هر قیمتی است باید به نفع پرسپولیس به پایان برسد. 

او افزود: یکی از مهمترین فاکتورهایی که استقلال تاجیکستان برای دیدار برابر پرسپولیس از آن سود می برد این است که این تیم در حال حاضر در کوران لیگ و بازی های داخلی اش قرار دارد و از این جهت از امتیاز ویژه ای در مقایسه با پرسپولیس برخوردار است. این در حالی است که پرسپولیس در حال حاضر مشغول یارگیری است و در مقایسه با تیم فصل قبل چند مهره اصلی اش را از دست داده است و از شرایط برگزاری بازی رسمی دور است.

این پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به بازار آشفته نقل و انتقالات در لیگ برتر گفت: متاسفانه در نقل و انتقالات این فصل تیم های هستند که با رقم  های عجیب و دور از انتظار، قیمت های کاذبی را ایجاد کرده اند که باعث شده خیلی از بازیکنان هوایی شوند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که متاسفانه نهادهای نظارتی هیچ اقدامی را انجام نمی دهند تا امسال شاهد عقد قراردادهایی سرسام آور و دور از انتظار باشیم.

منافی درخصوص شرایط سرخ ها در نقل و انتقالات تابستانی  تصریح کرد: به جز جدایی دو سه مهره اصلی از جمع پرسپولیس، خوشبختانه شاکله  تیم حفظ شده است که این موضوع می تواند اتفاق خوبی برای پرسپولیس محسوب شود. این در حالی است که کادرفنی براساس شناختی که از تیم دارند در فصل نقل و انتقالات دست به یارگیری هایی زده است و نفراتی را به تیم اضافه کرده است که شاید نتوان از حالا در مورد این نفرات نظر داد و قضاوت کرد. در فصل گذشته مهره های جدید خیلی زود با تیم هماهنگ شده و در قالب تاکتیکی پرسپولیس قرار گرفتند و حالا برای فصل آتی همه ما امیدوار هستیم که امسال هم این اتفاق برای نفرات جدید تکرار شود. در این میان شاید برگزاری بازی‌های دوستانه و تدارکاتی بتواند برای ایجاد هماهنگی بیشتر کمک کند. در مجموع باید به این نکته تاکید کنم که تازه واردها باید بدانند چه  مسئولیت مهمی را پیش روی دارند.

منافی در مورد این که نفرات جدید تا چه حد می‌توانند در این فصل به پرسپولیس کمک کنند و جای نفرات جدا شده را پر کنند، به خبرنگار برنا گفت: همان طور که در  بین صحبت‌ هایم اشاره کردم، نمی تواند از حالا در این مورد به طور قاطع قضاوت کرد. به هر حال نفرات جدید با نظر کادر فنی جذب شده اند و با رصد لیگ این نفرات به جمع پرسپولیسی ها اضافه شدند و به طور قطع از نظز فنی بازیکنان خوب و شایسته ای بودند که نظر  گل محمدی و همکارانش را به خود جلب کرده اند. تنها نگرانی این است که این نفرات باید خیلی زود خودشان را با شرایط پرسپولیس وفق دهند تا بتوانند مهره های موثری برای این تیم باشند. شرایط پرسپولیس با تیم های دیگر تفاوت دارد و پرسپولیسی که از شروع فصل برای قهرمانی استارت می زند نمی تواند به بازیکنان جدید مدت زمان زیادی فرصت بدهد تا بتوانند خود را با شرایط این تیم وفق دهند. به هر صورت امیدوارم این نفرات که فرصت خوبی را با حضور در پرسپولیس به دست آورده اند، بتوانند مهره های موثری برای این تیم باشند.

او در پایان تاکید کرد: تیمی که در چند سال اخیر از ساختار و شخصیت ویژه ای برخوردار شده و 5 قهرمانی متوالی در لیگ را به دست آورده است، به طور حتم امسال هم مدعی خواهد بود و این توان و پتانسیل را دارد که در فصل پیش رو هم به قهرمانی های متوالی خود ادامه دهد و در تمام جام هایی که در مسیر خود می بیند، به موفقیت رسیده و نتایج لازم را کسب کند. 5