پس از حضور تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های المپیک توکیو که با سه شکست متوالی همراه شد، اخباری مبنی بر ایجاد در کادر فنی به گوش می‌رسید. در نهایت هاشمی که از مربیان موفق لیگ محسوب می‌شود به ‌عنوان سرمربی جدید انتخاب شد. مهران حاتمی هم دستیار هاشمی در تیم ملی خواهد بود. این در حالی است که حاتمی پیش از شاهین‌ طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران بود.

عنایت آتشی، کارشناس بسکتبال در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در کل در بسکتبال چند مربی طراز اول داریم که به نوبت هر یک در دوره ای هدایت تیم ملی کشورمان را به عهده می گیرند. حالا هم بر اساس تصمیماتی که در فداسیون گرفته شده تصمیم بر این شده است که هاشمی مجددا سکان هدایت بسکتبال عهده دار باشد. او مربی خوب و طراز اولی است البته پیش از این هم سابقه حضور در تیم ملی را داشته است.

او ادامه داد: در حال حاضر مهمترین رویدادی که می‌توان گفت تیم پیش رو دارد و انتظار می‌رود فدراسیون هم برای آن برنامه ریزی مشخصی داشته باشد رقابت‌های انتخابی جام جهانی است. حضور کشورمان در کاپ آسیا قطعی شده اما از آنجایی که تعدادی از بازیکنان خود را بازنشسته کردند دسن کادر فنی برای مسابقات کمی بسته خواهد بود.

آتشی گفت: اینبار هم شانس خیلی بالایی برای صعود نداریم و کار واقعا دشوار است. برای این تیم با کادر فنی جدید آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با یک برنامه ریزی درست و فراهم کردن زیرساخت های لازم شرایط حضورمان در مسابقات پیش رو هموار شود.