شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#تحریم

تحلیلگر عراقی:

تحریم‌کنندگان انتخابات پارلمانی عراق پایگاه مردمی قوی ندارند

تحریم‌کنندگان انتخابات پارلمانی عراق پایگاه مردمی قوی ندارند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی تأکید کرد: تحریم کنندگان انتخابات پارلمانی عراق پایگاه مردمی قوی ندارد و به همین دلیل غیبت‌شان تأثیری بر روند انتخابات نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «کاظم الحاج» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق با اشاره به تحریم انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور توسط برخی گروه‌های سیاسی، گفت: تحریم‌کنندگان انتخابات پارلمانی عراق پایگاه مردمی قوی ندارند.

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: این گروه‌ها تأثیری بر روند برگزاری انتخابات نخواهند داشت و خود نیز این موضوع را درک می‌کنند. بنابراین، طبیعی است که برای حفظ آبروی خود به انتخابات بازنگردند.

پیش‌تر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.