شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیفون#دارای
پیش بینی جدید تحلیلگر اپل:

سری آیفون ۱۳ دارای قابلیت ارتباط با ماهواره‌های نزدیک به زمین است

کدخبر: 436945
اقتصادنیوز: مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، با استناد به یادداشتی جدید از سرمایه گذاران بازگشته است و شایعه‌ای غیرمعمول را در خط تولید آیفون امسال به ارمغان می‌آورد.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جی اس ام آرنا، آیفون‌های جدید از طریق مودم‌های سفارشی کوالکام X۶۰ دارای ارتباط ماهواره‌ای با مدار نزدیک به زمین (LEO) هستند که به آن‌ها امکان برقراری تماس، ارسال پیامک و دریافت خدمات اینترنت در مناطق بدون پوشش تلفن همراه را می‌دهد.
کو در ادامه توضیح می‌دهد که اپراتور‌های شبکه باید با ارائه دهندگان ارتباطات ماهواره‌ای مانند Globalstar  همکاری کنند تا آیفون‌ها را بدون هیچ قرارداد اضافی و سایر هزینه‌ها به شبکه ماهواره‌ای LEO خود هدایت کنند. Globalstar همچنین دارای باند فرکانسی n۵۳ است که توسط مودم آینده کوالکام X۶۵، ۵G پشتیبانی می‌شود.

 سری آیفون ۱۳

استارلینک اسپیس ایکس  یکی دیگر از نیروگاه‌های ماهواره‌ای LEO است که از این فناوری برای ارائه اینترنت پهن باند ماهواره‌ای به مشتریان خود استفاده می‌کند. کو ادعا می‌کند که اپل به ارتباطات ماهواره‌ای خوش بین است و به دنبال فرصت‌هایی است تا بتواند دژ محکمی در بازار ایجاد کند. گفته می‌شود که اپل دارای یک تیم داخلی است که برای ایجاد فرصت‌هایی با فناوری اتصال ماهواره‌ای به بیشتر دستگاه‌های آینده خود کار می‌کند.