شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#فوتبال#ایران#فوتبال ایران

مهدوی: آنهایی که می‌گویند اردوی تیم ملی باید زودتر شروع می‌شد، بی‌سوادند/ سوریه به فوتبال انفرادی وابسته است


مهدوی: آنهایی که می‌گویند اردوی تیم ملی باید زودتر شروع می‌شد، بی‌سوادند/ سوریه به فوتبال انفرادی وابسته است

بازیکن پیشین فوتبال ایران می‌گوید که تیم ملی سوریه به فوتبال انفرادی وابسته است، اما با این وجود نباید آنها را دست کم گرفت.

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه دو بازی حساس با سوریه و عراق گفت: ابتدا باید به کادرفنی تیم ملی خسته نباشید گفت که لیگ را کاملاً زیر نظر داشتند، بررسی کردند و بازیکنانی که خوش درخشیدند، به تیم ملی آمدند. نفرات جدید در اردو حضور دارند و با اضافه شدن لژیونرها نیز دست کادرفنی برای انتخاب لیست نهایی باز است.

بازیکن سابق تیم ملی با اشاره به حریف نخست تیم ملی که پنجشنبه در ورزشگاه آزادی مقابل ایران صف‌آرایی خواهد کرد، اظهار داشت: بازی در این مرحله مقابل هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت، حتی اگر حریف سوریه باشد. تنها نگرانی ما بحث هماهنگی بازیکنان است. حضور چهار مربی ایرانی در کادرفنی تیم ملی جای خوشحالی دارد که کار هماهنگی را سرعت می‌بخشند. تیم ما از نظر فنی و بدنی حرف ندارد و اگر هماهنگی صورت بگیرد، مشکلی برای دو بازی پیش‌رو نداریم.

مهدوی در واکنش به این انتقاد مطرح شده مبنی بر اینکه اردوی تیم ملی برخلاف سوریه، عراق و لبنان دیر آغاز شد و شاید نیاز بود برای هماهنگی تمرینات زودتر شروع شود، گفت: آنها که چنین اعتقادی دارند، از سواد پایین این بحث را مطرح می‌کنند. زمانی که اردوی تیم ملی با بازیکنان داخلی آغاز شد، چیزی از اتمام لیگ فصل قبل ما نگذشته بود. پس از دو فصل پرفشار که کرونا آن را به هم متصل کرده بود، بازیکنان برای ریکاوری بدنی و روحی و حضور کنار خانواده، نیاز به یک تعطیلی کوتاه داشتند و ممکن بود حضور سریع در اردوی تیم ملی باعث مصدومیت‌شان شود. از طرفی بیشتر اسکلت تیم ما را لژیونرها تشکیل می‌دهند و چگونه منتقدان می‌گویند اردوی تیم ملی باید زودتر شروع می‌شد؟ شرایط ما با عراق، سوریه و لبنان فرق دارد که بیشتر بازیکنان‌شان در لیگ خودشان حضور دارند.

وی افزود: لژیونرهای ما هنوز مشغول بازی در لیگ‌های اروپایی هستند و اگر سواد این منتقدان پایین نبود، این مسئله را متوجه می‌شدند. اگر قرار باشد لژیونرها در این مقطع به اردوی تیم ملی بیایند، بعد از بازی‌های تیم ملی باید زیر پل سیدخندان بروند و ویالون بزنند. مگر باشگاه اروپایی که برای خرید بازیکن هزینه می‌کند او را رها کند که هر زمان دوست داشت به اردوی تیم ملی برود؟ اگر اینطور شود، بازیکن خیلی زود جایگاهش را در تیم باشگاهی از دست می‌دهد، جریمه می‌شود و ضربه خواهد خورد. پس بهتر است بدون علم و آگاهی صحبتی مطرح نشود.

این کارشناس فوتبال درباره شرایط تیم ملی سوریه نیز اظهار داشت: سوریه از ابتدا، فوتبالی انفرادی داشته که به آن وابسته است. این تیم هیچ وقت فوتبال جذابی نداشته و ما این موضوع را در تیم‌هایی چون بحرین، لبنان و عربستان هم می‌بینیم. شاید بازیکنان جذابی در این تیم‌ها پدید بیایند، اما از نظر تیمی فوتبال جذابی از آنها نمی‌بینیم، در حالی که فوتبال یک بازی تیم است. مثلا در زمان کی‌روش یک فوتبال دفاعی خوب بازی می‌کردیم که حاصل کار تیمی بود و شاید مردم دوست داشتند تیم را هجومی ببینند، اما در مجموع نتیجه می‌گرفتیم. همیشه هم بازیکنان جذابی داشتیم و از قدیم تا امروز فوتبال تیمی خوبی هم به نمایش گذاشتیم. یعنی هم انفرادی و هم تیمی فوتبال ما نسبت به رقبا برتری دارد.

مهدوی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گویم فوتبال هجومی خوبی داریم، این حاصل کار تیمی است و می‌بینیم که آقای گل جهان هم تحویل می‌دهیم. علی دایی، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی چهار سال مرد سال فوتبال آسیا می‌شوند که این مسئله گواه صحبت‌های من است و امروز هم معتقدم شرایط خوبی به لحاظ تیمی و انفرادی داریم و مقابل رقبایی چون سوریه برتر هستیم. فقط با این تفاوت که علم آنقدر پیشرفت کرده که اکنون آنها به راحتی ما را آنالیز کرده‌اند و این موضوع شرایط را سخت کرده است.

انتهای پیام/