شهر خبر

شکست مذاکرات ارتش سوریه با گروههای مسلح در درعا البلد


شکست مذاکرات ارتش سوریه با گروههای مسلح در درعا البلد

منابع سوری از شکست گفتگو میان کمیته امنیتی و کمیته مرکزی وابسته به گروه‌های مسلح در درعا البلد خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)،  منابع سوری اعلام کردند: شبه نظامیان (قسد) که تحت حمایت آمریکا هستند، در اقدامی تلافی جویانه به روستای «الکسار» و شهرک جدید «عکیدات» در حومه شرقی دیر الزور یورش برده و تعدادی از غیرنظامیان را ربودند.

منابع محلی به خبرنگار سانا گفت: شبه نظامیان قسد مورد حمایت نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به منازل شهروندان در روستای «الکسار» در ریف شرقی حمله کرده و تعدادی از شهروندان را ربودند و آنان را به مکان نامعلوم منتقل کردند.

این منابع افزودند: شبه نظامیان «قسد» همچنین به تعدادی از منازل شهرک «جدیده عکیدات» یورش بردند.

دو عنصر نیروهای امنیتی داخلی در تیراندازی تروریست ها به یک نقطه نگهبانی در محله «المرابط» در شهر حماه کشته شدند.

یک منبع در فرماندهی پلیس حماه در بیانیه‌ای به خبرنگار سانا گفت که دو مرد نقابدار سوار موتور سیکلت صبح دوشنبه با استفاده از یک تفنگ اتوماتیک به سمت یک نقطه نگهبانی تیراندازی کردند و دو نفر از نیروهای امنیتی داخلی  را کشتند.

نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در صحرای غربی دیرالزور

منابع سوری از نبرد شدید نیروهای ارتش سوریه با داعش در صحرای غربی دیرالزور خبر دادند واعلام کردند که در جریان این درگیری شمار زیادی از داعشی ها کشته شده‌اند.

منابع سوری اعلام کردند که ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در حومه شمال غربی حماه و جنوب ادلب زیر آتش سنگین توپخانه قرار داد.

همچنین ارتش سوریه مواضع تروریستها را با راکت هدف قرار داد.

نیروهای حامی آنکارا به جان هم افتادند

منابع سوری به درگیری های شدید میان گروه موسوم به «سلطان مراد» با آنچه پلیس نظامی وابسته به ترکیه خوانده می‌شود، در حومه «عفرین» در شمال غرب حلب اشاره و اعلام کردند که بر اثر این درگیری‌ها شماری از طرفین زخمی شده‌اند.

این درگیری بر اموال دزدیده شده از ساکنان عفرین رخ داده است و گروه‌های وابسته به ترکیه با سلاح سبک و متوسط به جان هم افتادند.

شکست مذاکرات میان کمیته امنیتی و گروههای مسلح در درعا البلد

منابع سوری از شکست گفتگو میان کمیته امنیتی و کمیته مرکزی وابسته به گروه‌های مسلح در درعا البلد خبر دادند زیرا گروه‌های مسلح با ورود ارتش به این منطقه و تحویل سلاح‌های خود و پایبندی به مفاد توافق مخالفت کردند.

منابع سوری بیان کردند: ارتش سوریه مهلت زیادی به کمیته مرکزی وابسته به گروه‌های مسلح داد اما به نظر می رسد که اراده «ابو اراهیم العراقی» و «ابو خالد الدیری» از سرکرده‌های داعش در درعا البلد از کمیته مرکزی وابسته به مخالفان و سرشناسان منطقه قوی تر است.

این منابع تاکید کردند که تروریست‌ها محله درعا را با خمپاره هدف قرار دادند.

منابع سوری به خسارات و تلفاتی اشاره کردند که این حملات خمپاره ای به دنبال داشته است.

 این منابع به حضور تروریست‌های غیر سوری در درعا البلد که در کنار داعشی‌ها می‌جنگند، اشاره کردند.

این در حالی است که ابو خالد الدیری و ابو ابراهیم العراقی درعا البلد را ترک نکرده‌اند و از خطرناکترین سرکرده های داعش هستند که اولی سوری و دومی عراقی است.

منابع سوری از بیانیه فیسبوکی کمیته‌های مرکزی در حومه غربی درعا که در آن اعلام جنگ شده است، خبر دادند.

تحرکات قسد برای ممانعت از حمله قریب الوقوع ارتش ترکیه

منابع سوری از حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای ارتش ترکیه و عوامل آنها به حومه شمال غربی حسکه خبر دادند که خساراتی برجای گذاشته است.

منابع سوری از تحرکات شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا همزمان با حرف و حدیث هایی که درباره عملیات نظامی قریب الوقوع ارتش ترکیه در شرق سوریه مخابره شده، خبر داده و اعلام کردند که قسد از همه ساکنان مناطق تحت تسلط خود خواسته است که به مراکز نظامی در اسرع وقت با هدف مقابله حمله نیروهای ترکیه در صورت شروع پیشروی به سمت مناطق تحت کنترل قسد، مراجعه کنند.

این در حالی است که دعوت قسد با خشم ساکنان روبرو شده است و آنها این دعوت را با هدف اقدامات این شبه نظامیان در روزهای آینده و سربازگیری اجباری این شبه نظامیان عنوان کرده‌اند.

همزمان منابع محلی به سانا اعلام کردند که گشتی‌های وابسته به قسد ده جوان سوری را پس از نگه داشتن یک اتوبوس در شهر «رمیلان» با خود برده‌اند تا به زور آنها را وادار به جنگیدن در کنار خود کنند.

انتهای پیام/