شهر خبر

"اولاف شولتز" پیروز اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای صدراعظمی در آلمان


"اولاف شولتز" پیروز اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای صدراعظمی در آلمان

نتایج نظرسنجی انجام شده بعد از اولین مناظره نامزدهای صدر اعظمی آینده آلمان نشان می‌دهد که نامزد حزب سوسیال دموکرات بیشترین شانس برای تصاحب این سمت را کمتر از یک ماه مانده به انتخابات دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، عصر روز یکشنبه سه نامزد صدر اعظمی در آلمان اولین مناظره تلویزیونی خود را برگزار کردند. این دوئل کمتر از یک ماه قبل از انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شد. این سه نامزد حدود 2 ساعت به سوالات دو خبرنگار تلویزیونی پاسخ دادند.

در پایان این مناظره همچون همیشه این سولات مطرح است که چه کسی بهترین نامزد بود؟ چه کسی توانست تماشاگران را بیشتر متقاعد کند؟

بر اساس نظرسنجی انجام گرفته از طرف موسسه فورسا "اولاف شولتز"، برنده آشکار این دوئل تلویزیونی بود.

موسسسه فورسا این نظر سنجی را ازبین 2500 نفر از تماشاگران واجد شرایط رای دادن این مناظره تلویزیونی انجام داد و 30 درصد اعلام کردند که "آنالنا بائر بوک"، نامزد صد اعظمی از حزب سبز آلمان پیروز این انتخابات است. 36 درصد اولاف شولتز، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات را برتر دانستند و تنها 25 درصد به "آرمین لاشت"، نامزد صدر اعظمی از حزب دموکرات مسیحی رای دادند.

شهروندان در پاسخ به این پرسش که کدام نامزد از همه دوست داشتنی تر بودند 38 درصد اولاف شولتز را نام بردند، 37 درصد به بائربوک رای دادند و تنها 22درصد به آرمین لاشت رای دادند.

نتیجه این نظرسنجی همچنین نشان داد که در پاسخ به این پرسش که شما به چه کسی بیشترین اعتماد را دارید که بتواند این کشور را رهبری کند 47 درصد به اولاف شولتز، 24 درصد به آرمین لاشت و 20 درصد هم به آنالنا بائربوک رای دادند.

46 درصد هم شولتز را داناترین و شایسته ترین نامزد دانستند و 26 درصد هم درباره آرمین لاشت چنین نظری داشتند. 24 درصد هم به "آنالنا بائر بوک" در این باره رای دادند.

در این مناظره تلویزیونی نامزدها به موضوعات مختلفی از جمله چگونگی مبارزه با کرونا ، سیاست امنیتی، امنیت داخلی، سیاست آب و هوا، سیاست مالیاتی و موضوعات دیگر پردازند.

انتخابات پارلمانی آلمان در تاریخ 26 سپتامبر (4 مهرماه) برگزار می شود.

با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

رهبران و مسئولان اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

لاشت از نامزدهای محبوب صدر اعظمی در بین شهروندان آلمانی است.

مقامات حزب سبز آلمان هم به اتفاق آراء، "آنالنا بائربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/