شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#شهرزاد#آسیب#افغانستان#حقوق بشر

شهرزاد اکبر: آمریکا در برابر آسیب رساندن به غیرنظامیان افغان پاسخگو شود


شهرزاد اکبر: آمریکا در برابر آسیب رساندن به غیرنظامیان افغان پاسخگو شود

رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با اشاره به کشته شدن غیرنظامیان در حملات نیروهای خارجی اظهار داشت که آمریکا در برابر آسیب رساندن به غیرنظامیان باید پاسخگو شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهرزاد اکبر» رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد که آمریکا باید با توجه به گزارش‌های معتبر از آسیب رسیدن به غیرنظامیان توسط نیروهای خارجی پاسخگو باشد.

وی در توییتی اظهارداشت که هیچ کسی در برابر کشتار غیرنظامیان در افغانستان پاسخگو نیست در حالی که گزارش‌های معتبری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان منتشر شده است.

رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان همچنین تاکید کرد که آمریکا باید خسارات رسیده به مردم افغانستان را جبران کند.

این اظهارات در حال صورت گرفته است که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، در حمله هوایی آمریکا علیه یک خانه مسکونی در کابل دستکم 9 عضو یک خانواده کشته شدند.

پس از انفجار پنجشنبه گذشته در فرودگاه کابل که بیش از یکصد نفر کشته شدند، یکی از شبکه‌های اینترنتی افغانستان با افشای جزئیات حادثه فرودگاه کابل اعلام کرد که بیشتر جان‌باختگان این رویداد در نتیجه شلیک مستقیم نظامیان آمریکایی به قتل رسیدند.

وی اظهار داشت: برخی می‌گویند داعش این افراد را از پشت سر هدف قرار داده است، اما وقتی اجساد را بررسی می‌کردم دیدم که هرچه گلوله به مردم اصابت کرده از طرف بالا آمده و به سر، گردن و سینه مردم خورده بود و از این پایین‌تر گلوله‌ای اصابت نکرده بود.

پیش از این نیز بی‌بی‌سی گزارش داده بود که بسیاری از اجساد قربانیان این حمله «به کانال فاضلاب شهری که در کنار محل انفجار بود انداخته شدند».

انتهای پیام/.