شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیبی#دولت#نخست وزیر

ممنوعیت تماس نهادهای دولتی لیبی با بیگانگان


ممنوعیت تماس نهادهای دولتی لیبی با بیگانگان

نخست وزیر دولت موقت لیبی طی فرمانی هرگونه تماس نهادها و شرکت‌های دولتی این کشور را با ارگان‌ها و موسسات بیگانه ممنوع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری »الوسط – لیبیا » عبدالحمید دیبیه با صدور فرمانی هرگونه تماس نهادها و شرکت‌های دولتی لیبی با ارگان‌ها و موسسات خارجی را ممنوع کرد. این نهادها زمانی می‌توانند با نهادها و موسسات بیگانه تماس بگیرند که قبلا با وزارت خارجه لیبی هماهنگ کرده باشند.

در این فرمان نخست وزیر دولت موقت لیبی از مدیران و روسای نهادها و شرکت‌های دولتی خواسته است از تماس با سفارتخانه‌ها و نمایندگی شرکت‌های بیگانه در لیبی و خارج از این کشور خودداری کنند و این دستورالعمل شامل سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی نیز می‌شود.

دیبیه از وزارت خارجه لیبی خواسته است با درخواست‌هایی که برای انجام سفر و مذاکره   با ارگان‌ها و شرکت‌های خارجی می‌شود در چارچوب منافع لیبی همکاری داشته باشد.

به گفته وی، این فرمان برای ساماندهی تماس نهادها و شرکت‌های دولتی با سفارتخانه‌ها و شرکت‌های خارجی مستقر در لیبی و خارج این کشور صادر شده است.

نقش امارات در حذف نام سودان از فهرست تروریستی

نخست وزیر سودان در دیدار با هیئت اماراتی در خارطوم گفت: ابوظبی نقش پر رنگی در حذف نام سودان از فهرست تروریستی آمریکا داشت.

عبدالله حمدوک با بیان اینکه امارات کمک کرد تا سودان به جامعه بین‌الملل باز گردد، اظهار داشت: روابط میان دو کشور در تمام زمینه‌ها روبه پیشرفت است و امیدواریم به یک روابط  استراتژیک بر اساس منافع دو ملت دست پیدا کنیم.

به نوشته روزنامه «سودان امروز»  حمدوک با ابزار علاقه‌ جهت استفاده از تجربه  امارات در زمینه حکومتی گفت: توافقنامه‌ای که در این سفر میان دو کشور امضاء شد،  به دولت خارطوم کمک می‌کند تا وظایف خود را به خوبی اجرایی کند و مشکلاتی که در زمینه ارائه خدمات به شهروندان وجود دارد، بر طرف کند.

در این سفر،  امارات و سودان توافقنامه همکاری در زمینه بهبود ساختار نهادهای دولتی و تبادل اطلاعات در این زمیه امضاء کردند.

انتهای پیام/