شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#بازار طلا#رئیسی#کاهش نرخ

افت دوباره قیمت در بازار طلا و ارز/ آیا کد رئیسی کار میکند؟

با وجود تثبیت و حتی ریزش دوباره قیمت ارز در بازار برخی معتقدند ممکن است در پشت پرده تاکید اخیر رئیسی بر کاهش نرخ ارز، اخبار قابل توجهی وجود داشته باشد که آینده کوتاه مدت بازارها را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش تحریریه، قیمت انس جهانی به ۱۸۱۵ دلار رسیده و به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱میلیون و ۹۴۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان،نیم سکه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان،ربع سکه  ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه ‌های گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شده است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار۱ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان فروخته شده است.

بر این اساس با وجود تثبیت و حتی ریزش دوباره قیمت ارز در بازار برخی معتقدند ممکن است در پشت پرده تاکید اخیر رئیسی بر کاهش نرخ ارز،  اخبار قابل توجهی وجود داشته باشد که آینده کوتاه مدت بازارها را تحت تاثیر قرار دهد.

گفتنی است، کشتی آرای؛ نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز به دلیل کاهش نرخ ارز شاهد افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم.

لازم به ذکر است، امروز همزمان با بازار ارز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۹۴۰۹ واحدی معادل ۳.۱۴ درصد به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۹۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۶۹۲ واحدی به ۲۲ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.

پایان/